přerušení léčby?
sourozenec
Dobrý den. Děkuji za odpověď, ale stejně ještě pořádně všemu nerozumím. Takže postupně - bratra odvezla policie do PL na detox, již předtím se pokoušel léčit ambulantně, což nezvládl. Nejprve nechtěl podepsat souhlas, protože chtěl jinou léčebnu - ta však nebere pojištěnce jeho ZP. Pak podepsal souhlas zde a neustále nám tvrdí, že dokud je na odd. detoxu a nenastoupí na odvykačku, tak může kdykoliv odjet na jakkoliv dlouho. Možná píši nesrozumitelně, ale je to tak, že z odd. detoxu může kdykoliv odejít, protože je tam dobrovolně? Říkal, že až nastoupí na odd. odvykačky, tak tam bude muset nějakou dobu zůstat bez vycházek a proto chce nyní přijet zařídit si nějaké věci. Toho se však bojíme, protože si myslíme, že 2 týdny na detoxu jsou zatím málo.

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, bez spolupráce s onou léčebnou se, bohužel, asi budete vždy jen domnívat, jak to asi je, ale nebudete znát skutečnost. Většina druhů léčby je však dobrovolná. Málokdy (např. soudem) je léčba nařízená a povinná. Klient tedy z léčby může odejít téměř vždy, pak se ale nemůže vrátit. Rozhodnutí být v léčbě úzce souvisí s motivací k nějaké změně v životě (např. přestat užívat drogy). Dalším faktem je, že plánované výjezdy opravdu do léčebného plánu mohou patřit. Ve zdravotnickém zařízení se zachází s informaciemi o klientech dle platných zákonů. Když pacient podepíše souhlas s informováním některého jiného člověka (např. člena rodiny), tak by pak léčebna se sdělováním informací neměla mít žádný problém. Trošku to však působí, že bratr chce, abyste informace měli jen od něj a od nikoho jiného. Léčebný plán vždy vytváří lékař - odborník ve spolupráci s pacientem, mohou se domluvit na dílčích cílech, udělat jasný kontrakt. Pacient ale málokdy rozhoduje o tom, jak bude dlouho na detoxu, to je vždy na ošetřujícím lékaři. Přeci jen, už je to nějaký čas, co jste dotaz poslal, tak asi už se situace dále posunula. Měl-li byste zájem, je možné ji s námi dále řešit, také se omlouvám za delší prodlevu při odpovědi.