Jak dal?
Jitka
Dobry den, diky za odpoved (z 2.6.) Byla jsem v RIAPSu, dali mi kontakty na lecebny, ale v podstate jsem nedozvedela nic konkretniho, co se tyce umisteni do lecebny nebo jen dochazeni na terapii.. Psala jsem do Bohnic a Apolinare a termin navstevy, zatim zadna odpoved.. Mam strach,ze by si me tam mohli nechat na delsi dobu.. Podle vseho mam zavislost jak marihuane, coz je mi uz delsi dobu jasny, tak i na alkoholu.. Myslim. ze bez umisteni to nezvladnu.. Mam kolem sebe tolik lidi co pijou a huli, ze odolavat mi dela dost velky problem, bud si nedam jointa, ale za to se strasne opiju, nebo si dam rovnou oboji a konci to vzdy hrozne..Nemam vuli rict ne obojimu.. Nedokazu si predstavit, co bude az me umisti do lecebny.. Nechci aby o tom vedeli rodice, proste nikdo, krome meho pritele. Diky za radu.

Odpověděl:
Dobrý den, bohužel, na základě dvou vašich dotazů nejsem schopná posoudit, jak na tom reálně s alkoholem jste, zda by byl nutný detox s hospitalizací a následná ústavní léčba. Z toho, co jste psala minule, jsem usuzovala, že větší trable s alkoholem jsou, na rozdíl od marihuany, otázkou spíše poslední doby. V tomto případě by ústavní léčba možná nebyla ta nejlepší varianta. Chápu, že je velmi těžké, ne-li nemožné, abstinovat, pokud máte kolem sebe lidi, kteří pravidelně pijou a hulí. Dlouhodobé udržení abstinence s sebou však vždy nese nutnost změny životního stylu a priorit, a to ať máte za sebou léčbu pobytovou nebo ambulantní. Není nutné se toho předem obávat, věřte, že to jde zvládnout. Doporučila bych vám tedy vaše potíže nejdříve někde konzultovat ambulantně a volbě optimálního typu léčby věnovat dostatečnou pozornost. Zvýšíte tím výrazně šance na její úspěch. Pokud je pro vás dostupná Praha, můžete se obrátit na zařízení, která vám posílám níže. Ve Stacionáři jsou zaměřeni hlavně na závislost na nelegálních drogách, v ambulanci u Aplináře na alkohol. To, že máte problémy jak s alkoholem tak s marihuanou, samozřejmě nevylučuje léčbu ani v jednom ze zařízení. Třetí kontakt je na psychiatrickou ambulanci CADAS, která se na závislosti rovněž specializuje, zejména pokud jsou komplikovány další psychiatrickou diagnózou (např. depresivní poruchou, panickými a úzkostnými stavy, psychózami ap.) Chápu, že nechcete, aby se o vaší léčbě závislosti někdo dozvěděl. Nicméně domnívám se, že si vaše blízké okolí už nejspíše stačilo všimnout, že alkohol/marihuanu příliš pod kontrolou nemáte (případně by si toho záhy všimli) a vaše rozhodnutí vyhledat odbornou pomoc by považovali za rozumné a podpořili vás. Budu držet palce ať to zvládnete a když tak dejte vědět, jak to vypadá. Hodně štěstí. Denní stacionář SANANIM Janovského 26 170 00 Praha 7 Telefon: 220 803 130, 220 800 041 Email: stacionar@sananim.cz GSM: 605 212 175 www.sananim.cz ALKO Ambulance při VFN Apolinářská 4 Praha 2 telefon: 224 96 82 14 Specializované ambulantní služby CADAS Spálená 12 110 00 Praha 1 Telefon: 222 924 245 Email: cadas@sananim.cz