1606
Děkuji za odpověď,příteloví je 25 let,když to tak počítám tak bere perviin okolo 7 let.poslední 3 roky je to intenzivní a bere každý den, a ne jenom jednu dávku.příští rok by jsme se měli brát,a on mi furt říká že do svatby chce přestat.nejhořší na tom je že já vždy vím ke komu pro to jezdí.a vždy když jeden dealer zkončí tak se objeví jiný.ani nevíte kolikrát jsem je chtěla nahlásit.ale nemám odvahu a hlavně se bojím že se objeví někdo další.protože vím,že kdyby prostě nic nebylo tak nebude nic brát.a bojím se že se dostane do zbytečných prolémů,protože i on sám mi říkal,že o těch lidech policie ví a že po nich jdou.vy by jste nahlásila člověka kdyby jste věděla že to alespoň trochu pomůže?pomozte mi prosím.děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Za takových okolností, po sedmi letech užívání a po třech letech intenzivního každodenního braní pervitinu, bych na Vašem místě v žádném případě nedoufala v to, že by se do svatby či po svatbě něco změnilo a že by přítel s užíváním sám přestal. Je mi líto, že pro Vás nemám pozitivnější informaci, ale vycházím z mnohaleté praxe s drogově závislými klienty. Co se týče dealerů, nahlásit je samozřejmě můžete a je možné, že dealera za prodej drog budou stíhat, ale pokud přítel bere sedm let, tak si zdroj najde jinde. Jak sama píšete, vždy když zmizí jeden dealer, objeví se jiný a představa, že byste příteli zabránila v užívání tím, že dealery nahlásíte na policii a tím by se problém vyřešil, protože by nebylo kde drogy vzít, je mylná. Především musí chtít situaci změnit on, a to podle toho, co píšete, nevypadá. Lidem často v braní drog nezabrání ani to, že mají děti, že jim hrozí trestní stíhání, že mají závažné zdravotní problémy. Příteli zjevně nic nebrání, aby v braní drog pokračoval, pokud mu nenastavíte jasné hranice, že jsou pro Vás drogy problém a že s ním nezůstanete, pokud se nepůjde léčit, tak nemá moc důvodů, proč by něco měnil a sem tam Vás upokojí tím, že do svatby přestane... Zkuste se zamyslet, co budete dělat, pokud se vezmete a on nepřestane? Co když budete čekat dítě a on nepřestane? Je to pro Vás snesitelná varianta pro život? Omlouvám se, jestli jsem příliš tvrdá a vím, že to pro Vás není jednoduchá situace, ale mám o Vás starost. Jak už jsem nabízela minule, možná by nebylo od věci, pokud byste si s někým z odborníků poradila osobně, měla byste lepší možnost vše probrat a zjistit, co by se dalo dělat, než takto přes internet. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, na koho byste mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí a myslete také na sebe a buďte na sebe opatrná.