přerušení léčby?
sourozenec
Dobrý den. Měl bych dotaz ohledně protialkoholního léčení - bratr má za sebou týden Detoxu a nyní podepsal souhlas s hospitalizací - dobrovolná léčba. mysleli jsme, že zůstane na 3 měsíce v léčebně jak má a on nám nyní řekl, že příští týden přijede domů, aby si zařídil ještě nějaké věci a pak se vrátí. Jak tedy funguje dobrovolná léčba, jak je možné, že dostane povolení jít domů - určitě to doma nezvládne? To se tak může udělat, že odjede kdy chce? a pokud ano, jsou "vycházky" na určitou dobu a pak se musí vrátit? Nějak tomu nerozumíme. Taky nevíme, co vše mu můžeme věřit, dost si vymýšlel již předtím, než ho odvezla policie.

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, předpokládám, že léčba probíhá na protialkoholním oddělení nějaké psychiatrické léčebny. Pokud s bratrem bydlíte ve společné domácnosti, určitě bych Vám doporučil na léčbě spolupracovat. Musí s tím bratr souhlasit, to by ale snad neměl být problém, jinak by to asi bylo trošku podezřelé vzhledem k tomu, že si hodně vymýšlel, jak píšete. Pokud tedy budete mít jeho souhlas, jeho ošetřující lékař nebo sociální pracovnice Vám přesně řeknou, jaký je léčebný plán, kdy má vycházky, atd. Např. výjezd, kdy si pacient jede vyřídit svou sociální agendu, může být opravdu naplánován. Každá léčba má svá specifika, a pokud neznáte přesně plán léčby Vašeho bratra, není možné obecně říci, jak to má s výjezdy či vycházkami. Oboje totiž s léčbou může souviset, ale v různých fázích, atd. Pacient ale také může svou léčbu svévolně ukončit tzv. reversem. Kdybyste měl další otázky, jen se ptejte.