ambulantní doléčování
monika
Dobrý den, prosím Vás o radu, můj 18 let se nyní úspěšně léčí v léčebně v Bohnicích ze závislosti na pervitinu a marihuaně. Léčbu nastoupil napočátku dubna, sám se rozhodl, po 2 letém užívání a neužívání a recidiv jsme mu dali doma na výběr buď drogy potažmo ulice nebo léčba, rozhodl se pro léčbu. Nyní za zdmi léčebny prospívá a je naprosto v pořádku, ale po návratu domů je potřeba zajistit doléčovací ambulantní psychoterapii. Jeho psychoterapeutka doporučila návštěvy po dobu prvních 3 měsíců 1x týdně. Chtěla bych se zeptat, jestli by jste mi nemohli poradit , kde ve Strakonicích (nééé K-centrum - tam nám nepomohli NIKDY - činnost neuvěřitelně laxní a neprofesionální) nebo v Písku můžeme najít centrum pro doléčování. Mockrát děkuji za radu a děkuji za vaše stránky, které nám moc pomohly.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Doléčování po absolvované léčbě je určitě důležité a výrazně zvyšuje šanci, že se synovi bude po léčbě dařit. Pokud by to bylo reálné, dokonce bych doporučila využít i častější kontakt a pokud možno delší dobu, než tři měsíce. Ale to už je také na možnostech zařízení, kam by syn docházel. V Písku je centrum Arkáda, které nabízí ambulantní poradenské služby a jistě by synovi pomohli, také nabízí poradenství a skupiny pro rodiče a blízké, pokud byste se chtěla o něčem poradit, získat informace a podporu i Vy. Bohužel kromě kontaktního centra jsem našla ve Strakonicích pouze kontakt na psychiatrickou ambulanci zaměřenou na závislosti, kam by se syn mohl obrátit. Nicméně jako vhodnější variantu bych viděla ten Písek, kde jsou specializovaní na drogovou problematiku. Je mi líto, že máte s KC Strakonice nemilé zkušenosti, nedokážu kvalitu jejich práce posoudit, ale vycházím z toho, že mají certifikaci na poskytování služeb v drogové oblasti, tak nevím, kde mohl vzniknout problém. Myslím, že by bylo vhodné, aby si syn doléčování zajistil sám - tedy zavolal tam pokud možno ještě z léčby a domluvil se na kontaktu s nimi, případně aby se domluvil na docházce hned po příchodu z léčby. Zatím přeji hodně štěstí. Písek, Arkáda, kontaktní a poradenské centrum Husovo náměstí 2/24, Písek, 397 01 telefon: 382 228 171 Mgr. Erika Kellerová http://www.arkadacentrum.cz Strakonice, AT poradna Radomyšlská 336, Strakonice, 386 01 telefon: 383 551 911 MUDr. František Kučera