heroin-jak dlouho
pen
dobry den, vyabstinovala jsem z heroinu. dnes je to 13den. Mam problem s prijmem stravy. v noci se probouzim a zvracim. Muze to byt i nadmorskou vyskou, pac jsem v peru, ve 3500 nm. taky bych potrebovala az se vratim tj. 5 cervence, asi nejakou radu jak dal. v Praze jsem byvala v kontaku s p. Minarikem a kolegou Oudrlickym.... diky diky moc Pen.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a gratuluji k abstinenci, i když zatím krátké. Držím palce, ať to zvládáte dál. Bohužel nedokážu takto na dálku posoudit, nakolik se na Vašich potížích se stravou podílí podmínky, ve kterých jste (nadmořská výška, nezvyklé potraviny, kvalita vody) a nakolik to souvisí s předchozím užíváním heroinu, případně s nějakými dalšími zdravotními problémy. Pokud je to jen trochu možné, tak se vyhýbejte nepřevařené vodě, alkoholu, kávě, hodně kořeněné stravě a jezte věci, které znáte, může to být i reakce na exotické potraviny. Po zkušenostech z pobytu v exotických krajinách doporučuji jednu dobrou radu - nejezte nic, co se nedá uvařit, upéct nebo aspoň oloupat... a jezte po maličkých dávkách v průběhu celého dne. Pokud by to přetrvávalo, nevím, zda by se Vám podařilo najít nějakou lékařskou péči v Peru, ale snad to není nic fatálního a případně by se to dalo řešit až po Vašem návratu do Čech. Co se týče následné péče v Praze, tak byste se mohla obrátit na následující zařízení, která nabízí ambulantní péči, viz kontakty níže. Rozhodně by bylo potřeba ještě nějakou dobu mít v abstinenci podporu, po návratu to pro Vás asi nebude jednoduché a s odbornou pomocí se to bude zvládat lépe. Existují i doléčovací programy pro lidi po léčbě a dlouhodobě abstinující, ale tam bývá podmínkou min 2 - 3 měsíce abstinence před nástupem do programu, takže bych asi doporučila obrátit se na níže uvedená zařízení. Do doléčovacího programu pak můžete nastoupit později, pokud byste měla zájem. Přeji hodně štěstí. Praha 7, Denní stacionář o. s. SANANIM Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 PhDr. Ilona Preslová http://www.sananim.cz Praha 6, Prev-Centrum o. s. Centrum poradenství Ambulantní program Meziškolská 1120/2, Praha 6, 160 00 telefon: 233 355 459 Mgr. Ondřej Počarovský http://www.prevcentrum.cz