pervitin a mozek
zet
Mam pritele ktery bral na stredni skole(ted je mu 22) v obdobi 2 let pervitin(snupal) kombinoval to s marihuanou a zkousel i houby,extaze aj. Obvykle snupal piko jen s partou o vikendech a ted uz jen huli travu(denne). Chtela bych se zeptat jestli to mohlo nejak poskodit jeho mozek pripadne jestli to muze mit jeste ted nasledky na jeho chovani.Presne receno obvykle kdyz se napije(nekdy ani nemusi) tak zacne dost precitlivele a hlucne davat najevo co se mu honi hlavou a to moje nevera(vi i s kym kdy a kde) ze jen lzu uplne o vsem,ani slzy mi neveri, 5 minut me miluje 5 minut nenavidi,dokaze mi nadavat do kurev a pak plakat nad tim co mi rek, je si stoprocentne jistej ze sem rekla ze "tricko je cerny prestoze ja vim ze bylo bily" nechal by si za to i provrtat koleno, vytvori si v hlave i to co se nestalo a plne tomu veri, nekdy prijdou stavy ze ho kazdej jen ojebava jindy ze ho kazdej zboznuje..proste a jednoduse behem 5 minut se dokaze zmenit v uplne jinyho paranoidniho cloveka a nevsimla sem si toho jen ja ale i okoli. Nikdy sem u neho zadny divny chovani nepostrehla az po jedny hadce(nekolik mesicu zpet) kdy se dozvedel ze jsem mela i sexualni partnery s kteryma jsem nechodila,se zhroutil a od ty doby dost zkratuje.Dost pro nej minulost znamena a je dost citlivej mohlo to u nej vyvolat nakou schyzofrenii ci co?Rada bych se pokusila pomoct ale taky bych chtela prijit na vysvetleni protoze se opravdu nekdy normalne nechova.Nikdy sem se snicim podobnym nesetkala a ani nase okoli.uz nevim jak si to vysvetlit a tak me napadlo jestli tomuze bejt z fetovani..DIKY

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nedokážu takto přes internet posoudit, jaké jsou přesně příčiny partnerova chování. S největší pravděpodobností to bude víc faktorů, a jako hlavní bych spíš viděla osobnostní založení a určitou nezralost a nedospělost, nikoli zkušenost s drogami. Tím myslím, že by se pravděpodobně takto ve vztahu choval, aniž by měl zkušenosti s drogami, tato zkušenost mohla toto nastavení pouze podpořit. Také píšete, že se to zhoršuje (i když ne vždy), s pitím alkoholu. Myslím, že si za to nemusíte dávat vinu. Pokud by nedošlo k té hádce před časem, která se do jisté míry týká Vaší minulosti, tak by se pravděpodobně objevilo něco jiného. Partner si je zřejmě hodně nejistý a tato nejistota a nezralost ve vztazích se může projevit tím, že Vás obviňuje a žárlí a jeho chování se dokáže během chvíle měnit. Také to zřejmě souvisí se vztahem k ostatním lidem, kdy má pocit, že ho v jeden moment lidi "zbožňují" a v další chvíli, že ho každý "ojebává". Může se jednat i o projev nějakých závažnějších psychických problémů, které se snažil v minulosti řešit drogami, a nyní zřejmě ve velké míře kouří marihuanu a pije alkohol. Primárně tam ovšem podle mého jsou tyto potíže, neřekla bych, že drogy jsou příčinou, spíše důsledkem. Některé věci se bohužel ve vztahu projeví až po delší době, nikoli hned na začátku. Pravděpodobně by přítel potřeboval nějakou psychoterapeutickou pomoc, nicméně nevím, jak by byl této variantě nakloněn, kdybyste s ním o tom promluvila. Teď bych se zaměřila spíše na to, jak se cítíte Vy a co udělat pro Vás. Nejsem si jistá, nakolik je takový vztah pro Vás uspokojivý a v případě, že se situace nezmění, což se samo od sebe asi nestane, zda má smysl setrvávat ve vztahu, který Vás dost zatěžuje, veškerou pozornost spotřebovává přítel, chová se nevyzpytatelně k Vám i okolí... Zkuste probrat pozitiva a negativa, co Vám vztah dává a zkuste se zaměřit více na sebe. Vím, že je to těžké a nevím, nakolik jsem Vám v tuto chvíli pomohla. Kdyžtak ještě napište. Zatím přeji hodně štěstí.