1606
mám problém, mám přítele 5 let, a poslední 3 roky intenzivně bere pervitin. nevím co mám dělat. nechci ho ztratit,ale nebaví mě chodit večer sama spát,sama ráno vstávat,protože on spát nechodí.spí hrozně málo,a ani moc nejí.poraďte mi prosím

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ze situace nešťastná a že Vás to nebaví. Nevím bohužel z Vašeho stručného dotazu, zda o problému s přítelem mluvíte, zda má od Vás jasnou informaci, že Vám to vadí, zda se k tomu nějak postavil, zda někdy uvažoval o tom, že by s drogami přestal... Také nevím, zda jste uvažovala o tom, že pokud bude v braní pervitinu pokračovat, tak že se s ním rozejdete. Za takovýchto podmínek se mi totiž partnerský vztah nejeví moc perspektivně. Zkuste zvážit, co Vám takový vztah přináší, jaká má pozitiva... Pokud přítel tři roky bere intenzivně pervitin, tak si představuji, že mnohem více času věnuje droze než Vám, že jeho chování pod vlivem pervitinu nemusí být zrovna příjemné... Také zvažte, co je pro Vás ještě snesitelné a co už ne, vytvořte si nějaké limity. Zkuste s ním promluvit o tom, že se ve vztahu necítíte dobře, že Vás jeho braní drog zatěžuje a ohrožuje, že byste byla ráda, aby své chování změnil. Uvidíte, jak se k tomu postaví a zda bude ochoten s tím něco dělat. Pokud nebude mít vůli ke změně, tak si říkám, že asi není moc důvodů, proč ve vztahu setrvávat. Také mě napadá, že by možná nebylo špatné, abyste se o situaci poradila s někým z odborníků osobně. Pokud byste o to měla zájem, mohla byste získat potřebnou podporu, informace a zsjitit, jaký by byl nejlepší postup a jak s přítelem komunikovat. Je řada služeb, které se věnují rodinám a blízkým uživatelů drog. Také Vám samozřejmě mohu doporučit kontakty na zařízení, kam by se mohl obrátit Váš přítel. Existují kontaktní centra pro uživatele drog, kam lze přijít nezávazně, anonymně a bezplatně se poradit. Pokud mi napíšete, odkud jste a kolik je příteli let, tak bych mohla poslat konkrétní kontakty. Zkuste to všechno zvážit a kdyžtak se znovu ozvěte. Zatím držím palce.