přítelova závislost
Zu
Hezké dopoledne, obracím se na Vás s prosbou o radu.Mám skvělého přítele,který mi dává dostatečně najevo,že chce se mnou žít a že mě miluje....jenomže je tu jedno ALE - poměrně dost a často pije a kouří marihuanu(odůvodňuje to tím,že s tím začal velmi brzy a proto to k němu patří) ke všemu si během posledních dvou měsíců vzal 3xpervitin(tzv.z plechu).Absolutně nevím jak se k tomu postavit-nechci se koukat na milovaného člověka,který se vlastní lehkovážností pomalu ničí.Je to jeho rozhodnutí.Jenomže já nechci do sebe tyto látky dostávat díky jeho potu,slinám a sperma.Už jsem mu to vysvětlila-nebudu s člověkem který se ničí,přestože ho velmi miluji-to jsou moje hranice a nehodlám se trápit vědomím,že likviduje dobrovolně své tělo. Přotom ví jak mi záleží na zdravé výživě těla a v závislosti na tom i ducha.Je to teď na něm.Proto se ptám-co má udělat aby překonal chuť na drogu,když znova přijde?A jak dalece alkohol,marihuana a pervitin ovlivňují kvalitu sperma?Po jak dlouhé době se tělo očistí od chemikálií z drog?Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že celý problém má ještě jednu důležitou rovinu. Pokud byste chtěla s přítelem žít, založit domácnost a pak i rodinu, není jeho věcí, jestli bere drogy a příliš pije. Je to i Vaší věcí, protože na tom bude také závislá kvalita vašeho společného života. Není to tedy jen o ničení těla, o zdraví, ale hlavně o vašem vzájemném vztahu. K pití a braní drog bohužel časem patří i určité chování, které se se zdravým vztahem neslučuje. Vy nemůžete rozhodnout o tom, jestli přítel bude pít a brát drogy, ale můžete se svobodně rozhodnout, jestli ho takového chcete za partnera. Zkuste tedy - dokud je čas, tedy hlavně dokud nemáte děti - nenechávat rozhodnutí jen na něm, ale vzít to jako svoji vlastní zodpovědnost. Vy se musíte rozhodnout, jestli s ním takto budete. Je to hodně těžká volba, proto by Vám možná mohlo pomoci promluvit si o tom s někým nezávislým, s nějakým odborníkem na závislosti. Co se týče kvality spermatu, alkohol i marihuana ho v dlouhodobé perspektivě ovlivňují negativně. Někdy jejich dlouhé užívání vede i k impotenci. Organismus se vyčistí základně do několika týdnů.