ségra
Kájula
Dobrý den,moc ráda bych znala váš názor na "problém",který se týká mojí sestry.Asi třemi lety brala nitrožilně pervitin po dobu asi roku a půl a od té doby je čistá a naprosto v pořádku a v pohodě.Před pár dny jsem si ale všimla jejích totálně rozjetých očí (stalo se to 2x),ale sestra se chovala úplně normálně.Upozornila jsem jí na to v obou případech a jsem z toho hodně špatná.Ségra tvrdí,že už by se k drogám nikdy nevrátila a že sama nechápe,z čeho to může mít.Přišla s teoríí,že by to mohla být způsobeno FLASHBACKEM a že několikrát i měla pocit jako kdyby byla trochu pod vlivem.Je to možné?????Mám o ni strach. Děkuji vám.

Odpověděl:
Dobrý den, čistě teoreticky je možné leccos a kde je pravda vám podle toho, co popisujete, nikdo neřekne. Zřejmě se budete muset smířit s tím, že vaše možnosti situaci ovlivnit jsou dost omezené. Nevím, kolik je vaší sestře let a jak je schopná se o sebe postarat, ale jednou už to zvládla a měla by vědět, co dělat. To, co pro ni můžete udělat vy, je být otevřená i jejím případným chybám a věřit, že je schopná je zvládnout. Případný relaps nemusí znamenat návrat k drogám a sestra ho zvládne lépe, když z vás vycítí podporu a důvěru, než nedůvěru a kontrolu. Pokud se situace dále vyvine, určitě se ozvěte - vy nebo (lépe) vaše sestra. Přeji hodně štěstí a hezký den. TN