Odhlášení z trvalého pobytu
Adam
Dobrý den, syn 31let je na drogách od 17 let, byl na substituci - metadon, subotex před rokem došlo k recidivě, byl vyhozen z práce, dělá dluhy někdy je agresivní a nevíme si rady jak ho dostat z bytu. Manželka se léčí na nervy a máme strach z exekucí. Oba jsme už v důchodu, nepřispívá na domácnost a vymáhá na nás peníze. Poraďte jak ho dostat z bytu.

Odpověděl:
Dobrý den, konkrétní postup, jak syna z bytu vystěhovat, závisí mj. na tom, zda se syn v bytě fakticky zdržuje a např. přebírá poštu, na tom, zda se jedná o byt v osobním vlastnictví a kdo je jeho majitelem či je byt nájemní a na koho zní nájemní smlouva atd. V každém případě však existují postupy, jak situaci řešit. Doporučila bych vám kontaktovat Právní poradnu A.N.O. v Praze, která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Adresu najdete na těchto stránkách v pravém sloupci. Ještě mě v souvislosti s vaším dotazem napadá, že pokud se váš syn chová doma agresivně, nerozpakovala bych se zavolat policii. Užívání drog je jeho volba a jistě má na ni právo, vy však máte právo se chránit před důsledky jeho závislosti. Přeji hodně trpělivosti a ať se situace brzy zlepší.