rozdilne stavy po ruznych aplikacich pervitinu a testovani mdma
Petr
Zdravim Chtel bych se zeptat ohledne pervitinu. Pokud to dobre chapu, tak ucinky amfetaminů je hlavne v mozku, a pak zpetne v celem tele. Zajímalo by mě, jestli jsou možné odlišné účinky po různých aplikacích. Po kouření nebo po spolknutí mám pocit celkové stimulace a pohody s mírnými dojezdy. Injekci jsem nikdy do ruky nevzal (možná tak ještě před rokem jsem o tom uvažoval, ale rychle mě to přešlo naštěstí), takže nevím. ale po lajně jsem ukecanější a taky to má příjemný efekt v sexu. Ovšem na druhou stranu mam takovvé silnější stihy, nebo spíše neni mi příjemně ve společnosti nebo v klubu, a mam taky horší dojezdy. Zajímalo by mě, čím to je. Někdo mi na to řekl, že si myslí, že to je tim, že sliznicí v nose to ovlivňuje přímo hlavně mozek, nebo určitou oblast, ale to mi nedává smysl, když po jakékoliv aplikaci se to nejdřív musí do mozku a pak to má nějaký účinek. A že by šňupání bylo účinější (jakože nepříjemné stavy mam díky až moc velké účinosti) se mi zdá jako blbost, když většina lidí přechází na jehlu přávě kvůli větší úspoře. Zajímá mě to čistě ze zvědavosti, čím to je. A ještě bych se chtěl zeptat ohledně legality jednotlivých látek. Před několika měsící se mi dostal pod ruku Adepix (lék na hubnutí s obsahem fenterminu ...), a po více tabletách jsem měl podobný stav jako po pervitinu a při tom se vlastně jedná o lék. Také jsem se dočetl (v praxi nevim), že existují léky proti hyperaktivitě, na soustředění a že obsahují látky podobným amfetaminů (ve velmi malých dávkách) a že je dávají dokonce dětem. Přišlo mi to jako lepší varianta, jedná se o "odzkoušený" výrobek, né domácí var. Zajímalo by mě, jestli jsou tyto látky stejně nelegální, respektive jestli se na ně vztahují stejné zákony jako o drogách. A na konec bych se chtel zeptat, jestli je možné ještě dnes někde testovat tablety extáze. Protože tak nějak nemůžu dlouho se dostat k mdma (a nejsem sám, takže nějakou tolerancí k mdma to asi nebude), a kolikrát mi nebylo zrovna dobře po nějaké té tabletě s obsahem búh ví čeho. Proto jsem vlastně více začal užívat perivitin, ikdyž mi neni tak příjemný jako koule. A hodně mých kamarádů co také měli raději mdma než speedy, je začli používat jako náhražku mdma, ikdyž se jim tolik po piku tolik pařit nechce, ale "aspoň něco". A přitom ve spoustě článků jsem se dočetl, že dokonce mdma považuje mnoho odborníků ze sociálního hlediska jako menší zlo než třeba alkohol nebo pervitin (že nelze užívat nonstop a tolik ujet). A tak bych se chtel zeptat, jestli je mozne si tablety nekde otestovat. Děkuji za odpovědi.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zkusím to vzít postupně: - každý způsob aplikace má trochu jiný účinek a také ještě trochu jiný účinek na každého jednotlivce. Pravda je, že při aplikaci jehlou je účinek silnější, rychlejší, proto na něj uživatelé přechází. Sliznice v nose má v sobě také poměrně hustou síť drobných cévek, takže se látka dostane do oběhu rychleji než když ji polknete. Tam musí projít trávícím traktem, je to celé pomalejší. Díky tomu se ale také mohou eliminovat některé nepříjemné pocity. - co se týče léků na hubnutí, hyperaktivitu apod., máte pravdu. Opravdu obsahují stimulační složky. Jsou ale na předpis a určené právě jen pro dané účely. Obsahují také mnoho jiných látek a mohou mít vedlejší účinky, pokud je užíváte bezdůvodně. Rozhodně bych tedy nedoporučovala užívat pro zábavu. Nelegální ale tyto léky nejsou, ani se na ně nevztahují opatření jako k drogám. - testování mdma pořád ještě pokud vím provádějí pracovníci některých Káček a terénních programů přímo na parties. Jednou z hlavních organizací, která se tomu věnovala byly Podané ruce. Koukněte na www.extc.cz