rodič
Při zakoupení testu na THC v moči je udávána hodnota 50 nanogramů na mililitr moči.Neumím si nějak představit ,co mi to vlastně řekne, kromě potvrzení přítomnosti THC...Co když je THC nižší a tudíž se neproukáže?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud jste zakoupil orientační test z moči, tak THC je možné detekovat max 1 měsíc od posledního užití. V případě jednorázového užití bude tato doba cca několik dní, v případě občasného užívání se THC zjistí cca do 14 dní, v případě dlouhodobého intenzivního užívání může být THC detekovatelné cca ten měsíc. Testem skutečně zjistíte pouze to, že dotyčný/á drogu někdy v nedávné minulosti užil/a, neřekne Vám to nic o tom, kdy to bylo, zda to bylo opakovaně... Pokud od užití uplynula delší doba, je také možné, že se užití neprokáže. Pokud byly konopné drogy užity, po nějakou dobu jsou hladiny takové, že se užití prokáže, nestává se, že přes užití např. před dvěma dny by hladina byla natolik nízká, že by ji test neprokázal. Možná by bylo fajn, kdybyste napsal více podrobností - co Vám vedlo k zakoupení testu, proč chcete (předpokládám, že svého potomka) testovat, zda jste už o problému mluvili, co bylo závěrem... Třeba bychom nalezli i jiné varianty řešení než testování. Také je třeba myslet na to, co uděláte s výsledkem testu. Co budete dělat, pokud vyjde pozitivně? A co když vyjde negativně? Výjimečně také test může reagovat falešnou pozitivitou, tj. droga užita nebyla, ale test je pozitivní. Pak je potřeba přetestování v laboratoři, aby se výsledek skutečně potvrdil. Zkuste to všechno zvážit a kdyžtak ještě napište. Zatím přeji hodně štěstí.