řešení kouření cigaret a marihuany u dětí
manka
Zjistila jsem, že 14 letý syn vykouří cca10 cigaret denně. Jsme nekuřácká rodina, ale on má různé finty jak kouření kamuflovat (časté koupání, pánské parfémy, žvýkačky a pod.) Vzkoušela jsem babskou radu s tím že jsem ho dinutila vykouřit celou krabičku cigaret na ex. Nejen že mu nic nebylo ale měl jen větší hlad. Nyní pokaždé, když přijde ze školy prospí celý den. Udělala jsem mu testy na drogy a zjistila jsem, že je pozitivní na marihuanu. Nevím si rady, kam se obrátit o pomoc. Nejraději bych ho dala na prázdniny na nějakou odvikací kůru, ale na mé mailové dotazy mi nikdo neodpověděl. Nevím, kde se zabývají dětmi. Našeho dětského lékaře informovat nechci, jsme malá vesnice. Syn je sportovec, dětem se hodně věnujeme, jezdíme s nimi na lyže, na vodu, trávíme hodně času společně, nevím kde jsme udělali chybu.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že jste z chování svého syna vyděšená a je to pro vás těžká situace. Každopádně si myslím, že by nebylo úplně vhodné syna hned "nechat zavřít" někam na léčení. Experimenty s tabákem a ostatními drogami dospívání často provázejí a nemusí to ještě nutně znamenat nějakou tragédii. Zkuste se synem co nejvíce komunikovat, být otevřená a vstřícná a nesnažit se věci řešit jen příkazy a zákazy, na druhou stranu ani neobviňovat sama sebe v selhání v roli rodiče. Problém komunikace v rámci rodiny s dospívajícími dětmi se však může dost zadrhávat a nebývá to někdy úplně jednoduché. Možná by vám v tom mohla pomoci přítomnost někoho nestranného, s kým byste se společně zašli poradit. Existují specializovaná pracoviště, která poskytují poradenství rodinám drogových uživatelů nebo experimentátorů a zaměřují se současně na komunikaci a vztahy v rodině. Kdybyste měla zájem, dejte vědět region, můžeme vám někoho vyhledat. Vyřešení problému, jako je váš, většinou vyžaduje více času a prostoru, než vám může poskytnout internetová poradna. Přeji hodně trpělivost.