Substituce
Naďa
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda existuje lék či preparát nazývající se narmexin? Mělo by se jednat o látku, která slouží drogově závislým zvládat chuť na drogy v průběhu odvykání. Existuje případně nějaký substituční přípravek, který není návykový a není na bázi opiátu, jako je třeba Subutex? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle databáze Státního ústavu pro kontrolu léčiv lék pod tímto názvem neexistuje. O substitučním přípravku, který by sloužil v substituční léčbě závislosti na opiátech a nebyl ze skupiny opiodů a nebyl návykový, nevím. Existují léky, které pomáhají snižovat tzv. craving (chutě na drogy, bažení po droze) po vysazení drogy, ale ty neslouží k substituci, mají jiný efekt. Nevím, z jakého důvodu dotyčný přesvědčuje okolí o existenci léku, který uvádíte. Nevyrozuměla jsem ani z Vaší skryté poznámky, zda dotyčný nyní abstinuje nebo zda užívá nadále heroin. Pokud začal znovu brát, bylo by asi nejlepší obrátit se opět na lékaře, u něhož byl předtím v substituční léčbě. Možná kdybyste napsala o situaci více podrobností, tak bych Vám mohla odpovědět konkrétněji a mohly bychom zkusit najít nějaké řešení. Zatím přeji hodně štěstí.