narkoza
slunicko
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli pro mě může být nebezpečná operace pod narkozou, kdysi sem nekde cetla ze pro cl zavisleho na heraku to muze byt i smrtelne nebez., ten sem nemela3 roky, ale kazdy leto beru opium, ted je ale pred sezonou tak to nebude mit vliv? a co pernik injekcne a dalsi lehci fety, mohlo by to byt riziko? Bala sem se toho i dybych mela vsechna predoperacni vysetreni, ale dnes sem zjistila ze je mit ani nebudu, prej jestli sem zdrava, jak to mam vedet, a co kdybych mela zloutenku nebo neco, rict mu to nemuzu co sem zac, kvuli cloveku,co mi toho dr domluvil, ani ten nema todle tuseni. Nevim skym se poradit tak sem si vzpomnela na Vas. děkuji a mejte se slunickove

Odpověděl:
Dobrý den, smrtelné nebezpečí vám myslím nehrozí, ale mohlo by vám hrozit, že narkóza nebude dobře fungovat, pokud jste dříve užívala vyšší dávky opiátů. Rozhodně byste to měla sdělit vašemu anesteziologovi, aby byl připraven na případné komplikace - ty by pro vás mohly být dost nepříjemné. Pokud berete pervitin injekčně a je to na vaších žilách vidět, bylo by také lepší se k tomu přiznat dřív, než si toho lékaři všimnou sami. Pokud máte podezření na žloutenku, bylo by také dobré o tom mluvit a rovnou si nechat udělat testy. To všechno vám doporučuji, abyste eliminovala rizika. To, že užíváte drogy neznamená, že nemáte nárok na lékařskou péči. Nic z toho ale udělat nemusíte, je to vaše rozhodnutí a riziko. Držím vám palce. TN