Nora
nevim jestli to to za to stojí, ale já jsem zvyklá na buchnu. tak to asi nejde překopat . sub. mám od kámoše, co mu to píše doktor. je to jen, když nemám. vždycky ste chytrý

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím a omlouvám se za zpožděnou odpověď. Vzhledem k pětileté praxi s nitrožilními uživateli drog, je pro mě informace o tom, že nejde přejít z jehly na jinou aplikaci - novinka. Jde, jen se vám nechce, protože vás to baví, naučila jste se to tak. Neříkám, že je snadné se jehly vzdát. Závislost na jehle je ovšem mýtus. Je to o zvyku na rituálu přípravy drogy. Ten samý guláš z kotlíku v lese, taky chutná jinak než na talíři v luxusní restauraci. Je to jen příměr, ale takhle funguje psychika. Například: kouření heroinu/pervitinu z alobalu, při správné technice, má rychlejší nájezd než jehla. Myslíte, že tomu dlouholetý nitrožilní uživatel bude věřit? Nebo: Buprenorfin (aktivní látka v Subutexu) má tak pomalou vazbu na opiátové receptory, že jí nelze urychlit nitrožilní aplikací. Ani kdybyste ho na ty receptory přímo nasypala. Tak to je. To jsou výsledky nejen vědeckých studií, ale třeba u kouření z alobalu, znalostí přírodovědy ze základní školy. Pokud si myslíte, že je to jinak... Je to pouze ve vaší hlavě. Vždycky jsme chytří, protože na to máme kvalifikaci a zkušenosti z praxe. Proto odpovídáme v drogové poradně. :-) Mějte se co nejlépe A.T.