problém
xxx
Dobrý den, chtěla bych se zeptat mám tento problém: s přítelem nejdříve občas a víkendově pervitin, spíše jen na mejdanech pár let pak častěji až následovali pravidelné jízdy(pak pravidelné dospávání)žádné jehly..již cca rok a půl si přiznáváme že máme problém a chceme ho řešit(problémy v práci a s nervy..) při tom pravidelně selháváme..já vydržím pokud to nemám u sebe, nesháním přítel bohužel ano vždy po cca týdnu pak mě k tomu často "svede". Ambulantní léčení neodmítá ale nemůžeme se nějak dokopat taky moc není čas. Já už občas ztrácím nervy a nastupuju na něj dost represivně což zásadně odmítá a chce po mě pochopení, trpělivost a podporu, která se však mě z mého pohledu od něj nedostává tím jak neustále bojkotuje mojí snahu o abstinenci. Vaše rada co mám dělat? Předem děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, moje odpověď se vám možná nebude číst zrovna lehce, ale zkušenost praví, že léčba závislých partnerů bývá neefektivní přesně z důvodů, které popisujete. To je také jeden z důvodů, proč žádné léčebné zařízení nepřijme pár do léčby. Stejně neefektivní bývá, když léčící se závislý udržuje kontakt se svým partnerem aktivně užívajícím drogy. Jediná možnost pro partnery je léčba odděleně, ale i po léčbě by návrat k sobě představoval značné riziko recidivy. Připravte se tedy na variantu, že se možná budete muset s partnerem nakonec rozejít, abyste dokázala udělat změnu, která bez velké nadsázky může znamenat záchranu vašeho života. Pokud máte pocit, že k tomuto rozhodnutí ještě nenazrál čas, zkuste si o tom v tomto duchu s partnerem promluvit. Mohlo by to pro něho znamenat, že to s abstinencí myslíte skutečně vážně i za tuto cenu. Stanovte si s partnerem jasná pravidla a trvejte na jejich dodržení jak z jeho, tak z vaší strany (klidně včetně sankcí za porušení). Dále se zamyslete nad tím, kam až jste ochotná nechat věci zajít a kam už ne. Držím palce a přeji hezký den. TN