žádost o pomoc
jaja
Dobrý den, tento víkend jsem se dozvěděla, že přítel bere pervitin, dle všeho šňupe, jak dlouho přesně nevím, ale problémy s drogama měl již v minulosti, které pak údajně skončili, když jak sám řekl pochopil že ovládají ony jeho a ne obráceně. Tenkrát říkal, že už nikdy.. jenže je dost citlivý a očividně se s některými problémy nedokáže poprat a dopadlo to jak to dopadlo. zemřela mu před dvěma lety nečekaně maminka a od té doby asi někdy víc, někdy míň, někdy vůbec řeší problém pervitinem. Pravděpodobně je pozitivní, že se mi přiznal, nezapíral a asi sám ví, že je to špatně, ale má pocit, že to má pod kontrolou.. Příteli je 28 let. Co mě nejvíc trápí je jeho okolí.. a jeho zdroje.., které jsou pravděpodobně i v rodině.. nevím, co mám dělat, jak se chovat, abych svým chováním pomáhala.. Jsem naprostý laik a nepoznám kdy je pod drogou a kdy ne.. Prosím poraďte mi. Děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, příznaky užití pervitinu jsou popsány v rubrice Stimulační látky-pervitin na těchto stránkách. Přítel vám užívání nakonec i sám přiznal, nicméně on sám má dojem, že to má pod kontrolou a tím pádem z jeho pohledu žádný problém nemá. Je pochopitelné, že mu chcete pomoci, bohužel je potřeba, aby i on sám to řešit chtěl. Nejde dost dobře někomu pomáhat proti jeho vůli. Podle toho, co píšete, to vypadá, že pervitin hraje větší či menší roli v jeho životě již delší dobu. I když se přítel pokoušel abstinovat, v problémových situacích se k pervitinu vrací. Určitě by stálo za zvážení, zda než se v tom takto "plácat", by pro přítele nebylo lepší vyhledání odborné podpory, se kterou se abstinence určitě zvládá snáze. Zkuste mu to nabídnout, třeba bude ochoten zajít se někam poradit. V případě, že odbornou pomoc odmítne, můžete ji klidně využít vy sama a probrat, jak se situací naložit a co můžete pro přítele eventuelně udělat. Existují zařízení, která se specializují nejen na poradenství uživatelům drog, ale také jejich blízkým. Když tak dejte vědět region, zkusíme vám někoho vhodného doporučit. A pokud se týká zdrojů pervitinu - s tím asi mnoho nenaděláte. Pokud někdo pervitin užívá a užívat chce, zdroje si najde vždy a všude.