pomoc přítelkyni předchozí kod 157800
batle
Přítelkyni je 28 let dcerce je 1 rok do potíží se dostala přes kamarády a bejvalýho přítele který ji k tomu nutil řešila tí prý i problémy s rodiči co brala nevím mluvil jsem s ní telefonem tak prý už to nechce ale je jí všechno jedno co bude s ní i s malou snažím se ji dostat od kamarádu kteří ji k tomu dostaly snažím se bejt co nejvíc sní a mluvit o problémech to je štastná ale pak se pár dní neozve a je vše v háji . Ted se vrátil nějakej kamarád z basy a chtěl po ní peníze co jí dlužil bejvalej přítel a tím to vše začaloA chodí k psichologovi a bere nějaká antidepresiva.Jsme od Olomouce Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co popisujete, tak si myslím, že přítelkyně má s drogami dost velký problém, drogy užívala i po narození dcery (nepíšete, zda v průběhu těhotenství), řeší jimi potíže, které by se jistě daly vyřešit efektivnějším způsobem. Má za sebou několik let na drogách, podle informací z Vašeho předchozího dotazu se jí teď podařilo čtyři měsíce abstinovat, což v kontextu délky předchozího užívání není úplně dlouho, a poslední dny v drogách lítá znovu a je v kontaktu s lidmi, kteří drogy berou a její vlastní budoucí život i osud dcery je jí lhostejný. Dochází sice kamsi k psychologovi a užívá antidepresiva, nicméně těžko říct, zda psycholog je informován o tom, jak situace nyní vypadá. Antidepresiva v kombinaci s drogami navíc těžko odvedou dobrou službu. Podle všeho by bylo na místě, kdyby přítelkyně uvažovala o léčbě. V prostředí, ve kterém se nyní pohybuje a v potížích, které řeší, si nejsem jistá, zda se jí podaří se z toho dostat pouze za ambulantní podpory. Navíc je zde v ohrožení malé dítě. Vaše snaha jí pomoci je určitě fajn, je dobré se jí snažit udržet mimo dosah lidí, kteří berou drogy a trávit s ní čas, nicméně pokud přítelkyně sama nebude chtít se situací nic dělat, tak se daleko nedostanete. Existuje i léčba v tzv. terapeutické komunitě (pobytová léčba), která je zaměřená na matky-uživatelky drog s malými dětmi a je možné do léčby nastoupit i spolu s dítětem. V tuto chvíli bych to považovala za nejlepší variantu. Nejsem si ovšem jistá, zda přítelkyně bude ochotná o pobytové léčbě uvažovat. Přinejmenším by ovšem mohla využít alespoň ambulantní program a pokusit se řešit nejzákladnější věci - pokusit se o abstinenci od drog a zaměřit se na péči o dceru - jinak se potenciálně může dostat do fatálního průšvihu a mohou jí dítě z péče odebrat. Každopádně posílám kontakty na zařízení, která lze vyhledat v Olomouci. jednak je to Kontaktní centrum pro uživatele drog, kam lze přijít bez objednání, anonymně a situaci zkonzultovat. Dále jsou to dva ambulantní programy, s tím, že jeden z nich se věnuje i službám pro rodiny a blízké uživatelů drog. Pokud byste si chtěl o situaci promluvit s někým z odborníků sám a zjistit, jaké máte možnosti a jak by bylo nejlepší postupovat, tak se na ně můžete obrátit. Dále posílám kontakt na terapeutickou komunitu Karlov, kde probíhá léčba matek s dětmi. Přeji hodně štěstí. Olomouc, Kontaktní centrum Walhalla Sdružení Podané ruce Sokolská 48, Olomouc, 779 00 telefon: 585 220 034 Řeřichová Lucie, DiS. http://www.podaneruce.cz Olomouc, P-centrum Ambulantní program Lafayettova 9, Olomouc, 772 00 telefon: 585 221 983 Mgr. Edmund Wittmann http://p-centrum.cz Olomouc, Poradna a ambulance Walhalla pro uživatele drog, gamblery, rodiče a osoby blízké Sdružení Podané ruce Sokolská 41, Olomouc, 779 00 telefon: 585 220 034; 773 996 916 Mgr. Miroslav Charvát http://www.podaneruce.cz Čimelice, Terapeutická komunita Karlov, o.s. Sananim Karlov 3, Čimelice, 398 04 telefon: 382 229 655 fax: 382 229 692 Petr Vácha http://www.sananim.cz