sestra po P
sestra mojí sestry
Dobrý den pane Termere, před nějakou dobou jsem Vám psala o mojí sestře a jejím úletu na P, který byl podporován jejím tzv. "přítelem". sestra asi tak před měsícem začala mít toxickou psychózu, že to fakt hodně brala a byla úplně mimo, mluvila z cesty, viděla duchy a slyšela hlasy v hlavě. týden spala skoro v kuse, naštěstí byla pod dozorem u nás. po dalším týdnu jsme šli s ní k psycholožce která se tímto zabývá. 2x si s ní promluvila. to jí trochu pomohlo, že začala vnímat realitu a trochu se probrala (předtím byla úplně mimo, nemluvila, byla zaseklá na jednom místě...atd), akorát ty stavy mimo pořád nepřestávají. teď pořád říká, že jí chce někdo zabít a že nikomu nevěří, že neví kdo je kdo... dnes nebyla celou noc doma, pak přišla a zase je v tom stavu co na začátku. nemyslím, že by si dobrovolně něco vzala, a když jsem se jí zeptala, začala se rozčilovat, že nic neměla. doma jsme z toho všichni úplně vyčerpaní a v neustálém stresu, aby něco neprovedla. co myslíte, že by bylo pro ní nejlepší? někam jí odvézt, třeba do léčebny,aby se o ní postarali, nebo co? ale jak jí donutit aby šla. ona všechno obrací proti nám, i když se jí snažíme pomoct a pořád jí to říkáme, tak je nedůvěřivá a obrací to proti nám. tyhle stavy už má přes měsíc, myslela jsem že to přestane. Děkuji předem za radu, mějte se fajn.

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím a děkuji, že jste si na mě zase vzpoměla :-) Někdy se stává, že se toxická psychóza vrací při dalším užití pervitinu. Pokud "divné" stavy přetrvávají i několik týdnů po vysazení, jedná se patrně o hlubší problém. Kromě toxické psychózy, která je vázána zejména na dobu aktivního užívání, mohou se některé psychotické stavy (bludy, paniky, halucinace atd.) vyskytovat i po době aktivního užívání - tedy psychika je na tolik změněna, že je třeba jí léčit farmakologicky. Pokud má vaše sestra takové stavy a jste jí nablízku, je dobré být s ní a neustále jí poskytovat spojení s realitou. Například, když vás nepoznává nebo neví kde zrovna je: "Jsem tvoje sestra a teď jsme doma v bezpečí." Někdy to může být "běh na dlouhou trať". Tedy několik hodin v kuse. COž je dost vyčerpávající. Doporučil bych vám návštěvu psychiatrické ambulance, kam by bylo dobré sestru doprovodit.Pouze psychologická sezení, v tomto směru, nemusejí být dostatečná. Pokud by sestra byla opravdu panická, či agresivní, nebo "úplně mimo" radši zavolejte záchranku, v tomhle stavu jí asi mnoho nepomůžete.Pokud budete chtít, tak se zase ozvěte, našel bych vám nějaké kontakty na odbornou pomoc. Mějte se co nejlépe to jde a držte se. A.T.