přitelkyně
děkuju za minulé odpovědi. mně osobně velmi pomohly a vlastně nám. zkoušíme to znovu spolu. je to jiné ,ale řekli jsme si že to překonáme.Je plno věcí k řešení. třebaMoje rodina . říct neříct jak? její rodina nedůvěřivá/ léčila se dvakrát ,ale po prvé se vrátila domů a teď to chce jinak/ ke všem jejím kamarádům a známým/ rodiče fakt má/. její problémy s jídlem. jak to může souviset. Abych nebyl přehnaný v péči o kterou nestojí,ale bojí se toříct, aby se to zase nepokazilo. co vůbec můžu čekat v dlouhodobé prognoze? Je to něco jako nevyléčitelná nemoc s návraty? Jsme teď rádi, jak to je,ale mí sourozenci/hlavně sestry/ jsou vřelí atd...a má milá si drží odstup, což oni nechápou. no asi je mnoho věcí k řešení. A je to na nás. Jak ostatně pročítám v poradně a mnoho se dozvídám. děkujeme za pomoc. J +J

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, děkuji za zpětnou vazbu. Je milé slyšet, že u počítače nesedím zbytečně. Jinak máte celkem dost otázek a píšete, že je hodně věcí k řešení a že je chcete společně překonat. Oceňuji, že k tomu hledáte informace. Než pročítat poradnu (může to trvat velmi dlouho, a něco nemusíte vůbec najít) bych Vám doporučil osobní kontakt. Např. http://sananim.cz/zarizeni-20-Poradna-pro-rodice-(PPR)/info.html Nelekejte se prosím názvu. Není pouze pro rodiče. Po telefonu jsem to ověřoval a můžete je navštívit. Nyní k Vašim otázkám a obavám. Nebudu Vás nijak chlácholit - v duchu "určitě to bude dobré". Prognózu si netroufnu odhadnout. A to ani v případě, že bych Vaši partnerku znal. Nicméně si nemyslím, že závislost je nevyléčitelná nemoc, která jí bude po zbytek života ovlivňovat. Ostatně nyní Vaše partnerka zvládla těžkou situaci (Vaši partnerskou krizi). V takových okamžicích často dochází k opětovnému braní drog. Sám si kladete otázku, zda nehrozí Vaše přehnaná péče. Podle mě je to dobrá otázka. Pokud budete partnerku přehnaně hlídat a řešit její problémy (a tím ji tak trochu vpravíte do role dítěte či nemocného), nemusíte jí tím pomoci. Dávejte jí prosím prostor se k tomu vyjadřovat. Zda už neděláte příliš, zda ji někam netlačíte. Stejně tak v případě rodičů. Sdělit, nesdělit, kolik informací... Myslím, že to není věc, kterou je třeba vyřešit do týdne. Ostatně je to téma, které se dá řešit v poradně osobně - viz. výše. Přeji hezký den. TH