informace
tereza
Dobrý den, chtěla bych se jen zeptat na informace co se týče detoxifikace...píši absolventskou práci na toto téma a nikde v literatuře nemohu najít historii detoxu, jak vypadá u nás v ČR a jinde ve světě...byla bych vám moc vděčná za odpověď s radou nebo doporučením na literaturu nebo něco, kde najdu potřebné info, moc děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Již jste mě kontaktovala i na pracovním e-mailu, takže se Vám pokusím nějaké materiály najít a poslat touto cestou, máte pravdu, že o historii detoxifikace toho moc není. Možná je lepší pátrat v publikacích zaměřených na léčbu závislostí obecně(včetně alkoholismu), asi byste něco našla. Případně je možné kontaktovat některé z léčeben zaměřené na závislosti (které provádějí i detoxifikaci), které mají delší historii a jistě by kolegové disponovali nějakými materiály - např. Psychiatrická léčebna Červený Dvůr (MUDr. Dvořáček), oddělení pro léčbu závislostí v Apolináři (MUDr. Popov) a Bohnicích (MUDr. Nešpor). Napadá mě také využít publikací doc. Skály, který je zakladatelem záchytných stanic a systému léčby závislosti i systému vzdělávání psychoterapeutů zaměřených na léčbu závislosti v ČR. V minulosti nebyla léčba u nás zaměřená výhradně na drogovou problematiku, ta byla spíše okrajová, proto myslím, že pokud byste vyhledala publikace zaměřené i na alkoholovou závislost, tak byste mohla být úspěšnější. Můžeme dořešit po mailu.