z čeho?
gumicka
stalo se mi menší kóma ... spadla sem na zem prej uplně v křeči sem se celá klepala a zežloutla sem a pak mě mladej musel proplesknout aby sem se probrala jinak sem byla mimo tak minutku..proste asi nejakej kolaps ale pak sem byla uz v pohode jakoby nic. to sem třetí den za sebou smažila a chvili predtim sem hulila. A to posledniho pul roku smažim tak 2 az 4 dny v tejdnu jinak hulim tejdne tak 3g skanky. A tvrdej chlast uz nepiju myslite ze to bylo jatrama? ze sou ty jatra mimo? nebo cim?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Trochu mě zaráží, že Vás stav, který Vás postihl, překvapuje... Vzhledem k tomu, že píšete, že jste tři dny "smažila" (předpokládám, že to znamená kontinuální užívání pervitinu nebo jiných stimulačních drog) a pak jste si na závěr ještě dala marihuanu, tak by se daly očekávat i horší komplikace. Váš organismus reagoval na naprosté vyčerpání související s předchozím několikadenním užíváním stimulačních drog, kdy jste pravděpodobně moc nespala a nejedla. Pokud by člověk i bez užití drogy tři dny nespal a nejedl, je docela dobře možné, že sebou někde sekne... Navíc jste si pak "zahulila", což znamená, že jste do těla dostala další látku, která má v lecčems opačný účinek než stimulační drogy, např. snižuje krevní tlak, což po třídenní jízdě mohlo způsobit tu mdlobu. Neznám Váš zdravotní stav, takže těžko takto přes internet posoudím, jestli v tom jsou ještě další možné vlivy. Potíže s játry by se projevily pravděpodobně jinak. Je sice fajn, že tvrdý alkohol nepijete, nicméně půl roku pravidelně berete stimulační drogy a kouříte trávu. Bylo by docela dobré se smířit s tím, že to má nějaká rizika, pokud chcete brát dál a neuvažujete o tom, že byste s tím přestala. Ta zdravotní rizika lze snížit např. tím, že nebudete drogy kombinovat, nebudete užívat injekčně, pokusíte se do těla dostat aspoň nějakou potravu a podobně. Nicméně tím pravděpodobně nezabráníte rozvoji závislosti a také riziku vzniku toxické psychózy, která bývá při užívání stimulancií poměrně běžná...