problém s alkoholem
Jeane
Dobrýden, moje mamka má problém s pitím alkoholu,začala pít kvůli stavům úzkosti a depresím. Léčí se u psychologa ale její stav se rapidně horší než aby se zlepšoval. Za krátkou dobu zhubla 10 kg, je zesláblá z poruchou motoriky, zjistila jsem i modřiny na těle jak někde asi spadne. Zřejmě i ty léky míchá z alkoholem. Nedá si říct naše domluvy nepomáhají, nechce nikam jít, jet o hospitalizaci nechce ani slyšet. Je jí 59 let. Poraďte jak ji přesvědčit........děkuji za vaši odpověď

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, naše poradna se zabývá hlavně nealkoholovými drogami, ale zkusím Vám odpovědět. Situace, kterou popisujete, musí být pro Vás moc náročná - vidět člověka na kterém Vám záleží, jak se svým způsobem ničí, není nic jednoduchého, o to těžší situace musí být, když se odehrává v rodině. Úzkost a deprese alkoholem vyřešit nejdou, dlouhodobě celou situaci užívání alkoholu zhoršuje. Píšete, že Vaše matka bere také nějaké léky, není ale úplně jasné, z jakého důvodu. Jestli kvůli té depresi, tak takové léky by se s alkoholem opravdu kombinovat neměly. Co můžete učinit? Přesvědčit nemotivovaného člověka k léčbě je vždy těžké. Možná byste mohly onoho psychologa či psychiatra navštívit společně, nebo se objednat někam samostatně a situaci podrobně probrat. Není jasné, zda bydlíte ve společné domácnosti, kdo s Vámi ještě bydlí, atp. Při léčbě závislého je možné do procesu začlenit více blízkých lidí. Avšak myslete také na sebe, na Vaše hranice a možnosti. V rodině je toto často nejtěžší, ale pokud se Vaše matka léčbě bude aktivně bránit, těžko s tím něco uděláte. Faktem ale zůstává, že změna k lepšímu je vždy možná.