Co teď
Hořen
Je mi 38. V 15 jsem si poprvé píchnul a od té doby jsem v tom. V poslední době jsem si začal uvědomovat, že jsem se okradl o spoustu let na tom to světě a dní v mém životě. Jsem z toho nešťastnej. Mam v sobě něco, co se chce vymanit ze spárů drog. Nikdy před tím jsem to neměl. Nepociťoval jsem takovou touhu být zase svobodný. Bez jakékoli myšlenky na to co si a kde si seženu do žíli. Droga si mne tak podmanila, že jsem myslel jen na ni. Je to jen nějaká moje fikce, nebo jsem se probudil po tolika letech spánku a mam zase chuť do střízlivého života? Mam z toho strach a smíšený pocity. Nevi co Váš svě bez drog obnáší, je to hodně dávno, co jsem Vás opustil. Myslíte si, že bych to mněl zkusit ? Stojí to vůbec za to ? Nevim co mám dělat. Stojim a čekam na to co mne strhne. Buď zpět, nebo kupředu. Poraď te mi fakt to za to stojí ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejste v lehké situaci a věřím, že rozhodování se ke změně a hledání motivace ve Vašem případě není po tolika letech snadné. Neřekla bych, že to, co prožíváte, by měla být fikce, je to prostě Vaše touha se z toho vymanit, jak píšete. Určitě Vás nebudu zrazovat od toho, abyste to zkusil. Asi ta změna nebude možná ze dne na den a myšlenky na drogy Vás budou ještě nějakou dobu pronásledovat, i když brát nebudete, ale postupem času se člověk dá do pořádku a začne opravdu prožívat i jiné věci a koukat na svět jinak. Myslím, že to za to stojí. Obávám se ale, že pokud budete jen čekat, co se stane, tak se toho moc nestane. Po takové době už mají drogy nad Vámi dost velkou moc, aby Vás strhly zase k sobě. A také myslím, že samotnému svépomocí se Vám z toho pravděpodobně dostat nepodaří. Napadá mě, zda jste uvažoval o nějaké formě léčby? Zkuste zvážit, zda by třeba terapeutická komunita nemohla pomoci, takový typ léčby by Vám zprostředkoval postupný vstup do toho "světa bez drog, o němž už nevíte, co obnáší". Pro lidi, kteří jsou ve Vašem věku a brali dlouhou dobu, je asi nejlepší Terapeutická komunita Němčice o. s. SANANIM v jižních Čechách, což je zároveň nejstarší komunita pro léčbu závislostí v ČR, funguje už od r. 1991. Více informací najdete na www.sananim.cz pod příslušnou kolonkou. Vstupní formality pro nástup do léčby je potřeba vyřídit s Kontaktním centrem SANANIM (bližší informace taktéž na www.sananim.cz). Pokud byste o něčem takovém uvažoval, a já bych to viděla jako docela vhodný krok, tak klidně napište, pokud byste se chtěl o tom poradit nebo získat nějaké další informace. Zatím držím palce.