dobry den, poprve jsem zkusila pervitin ve 14 letech...poradne fetovat jsem zacala v 16ti, brala jsem neco pres rok v kuse + jeste jine drogy a leky(nikdy jsem si nepichala), nakonec jsem se z toho nak dostala s tim, ze jsem brala jeste nakej ten rok, ale uz jen obcas! ted jsem asi 11 mesicu cista,nefetuju, skoro nepiju, ale mam problem se spanim, tak kourim marihuanu... zajima me, zhruba, za jak dlouho se telo od te chemie vycisti!je mi dost casto tak celkove divne,mivam depresivni nalady, ze kterych se vetsinou vyspim a funguju dal, nekdy to ale trva dyl a dost mi to zneprijemnuje zivot....jsem presvedcena, ze je to z drog, myslite, ze to prejde??? nebo to jsou trvale nasledky??? diky H.

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím, bohužel po internetu Vám nic přesnějšího neřeknu. Naopak, možná Vám to ještě více zkomplikuji - Vaše depresivní nálady (deprese se může projevovat i poruchami spánku) nemusí mít vůbec žádnou souvislost s dřívějším braním drog. Mohou mít jinou příčinu. Ať je ale ta příčina jakákoli, je to něco, co Vám znepříjemňuje života a čeho se chcete zbavit. Doporučuji proto navštívit naše zařízení CADAS, Spálená 12, Praha 1. Více info na www.sananim.cz/zarizeni-24-Specializovane-ambulantni-sluzby-CADAS/poslani.html + proklikat se odkazy vlevo. Pokud je to pro Vás daleko, doporučuji zavolat do nějakého kontaktního centra ve Vašem okolí a získat tip na psychiatra, se kterým můžete o drogové minulosti + současném kouření trávy mluvit. Nebylo by ku prospěchu věci tuto část Vašeho života zamlčet. Přeji hezký den. TH PS. Gratuluju k abstinenci, těch 11 měsíců není zrovna málo..