Můj přítel je alkoholik
Hanka
Můj devětadvacetilý rozvedený přítel, otec dvou dětí, je alkoholik-pivař. Jeho závislot se rozvíjela posledních deset let. Udržujeme rok vztah na dálku, a tak jsem jeho závažný problém poznala a dokázala vyslovit teprve před nedávnem. Ačkoliv má před sebou přítel odstrašující případ svého otce, který svým alkoholismem po celý život trápil svou rodinu, přesto se nedokáže své závislosti vzepřít a nemá sílu s tím cokoliv dělat. Nedokáže sám vystoupit z kruhu, ve kterém žije z ruky do "úst" Říká, že v něm existuje dobré a zlé já, které to dobré překoná. Navíc v lokalitě, kde žije, je alkoholikem každý druhý. Paradoxně alkoholem zapíjí svoji zoufalou finanční situaci, zahání myšlenky na věřitele, kteří ho denně žádají o totéž. Přítel si myslí, že ho z jeho závislostí (alkohol, kouření) vytáhnu, jak spolu začneme žít. Myslím si, že tím řešení svého problému odkládá na neurčito. Jeho představa je naivní, musí se začít léčit! Sám je slabé vůle a nevěří si. Má strach, že zklame. Prosím poraďte mi, kde začít? Existuje pomoc v Severočeském kraji? Nemůže nastoupit terapii, musí platit dluhy, ale odbornou pomoc potřebuje! Mnohokrát děkuji za vaši odpověď a cennou radu.

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, naše poradna se zabývá především nealkoholovými drogami, ale pokusím se Vám odpovědět. Je moc dobré, jaký máte náhled na situaci svého přítele. Alkoholismus, stejně jako jiné závislosti, opravdu vytváří takové kruhy, ze který je náročné vystoupit. Rozhodně se nedají řešit způsobem, že spolu začnete žít a Vy ho z toho tzv. vytáhnete. Tím nejen problém odkládá na neurčito, ale svým způsobem také na Vás. Je dobře, že tomu vzdorujete, pokud člověk nenajde motivaci něco se svým problémem dělat u sebe, pak většinou léčba příliš úspěšná není. Pro začátek bude jistě přínosné, když Váš přítel navštíví AT ambulanci, kde svou situaci může řešit s odborníkem na alkoholovou závislost - psychiatrem. Kontakty: * Liberec, Stanice pro léčbu alkoholové závislosti, psychiatrické oddělení nemocnice, AT ambulance, Husova třída 10, Liberec, 460 63, telefon: 485 312 472; 482 312 230. * Ústí nad Labem, Masarykova nemocnice, psychiatrické oddělení, AT ambulance, Ústecký kraj, Sociální péče 7, Ústí nad Labem, 401 13, telefon: 477 113 137. * Chomutov, Protialkoholní a protitoxikomanická poradna, AT ambulance, Nemocnice, Edisonova 1185, Chomutov, 430 01, telefon: 474 447640. Přeji hodně síly!