Dcera
o.ala
Dobrý den,možná se to sem vůbec nehodí,ale zkusím to,,psala jsem už několikrát ohledně syna Patrika,narkomana na perníku,,5 let problémy,znáte to,už jsem se ponaučila,že nemá cenu to tu rozepisovat,protože to unáte z mnoha jiných případů,,a vše je skoro stejné,,ted mám dceru 16 let,,syna zavřeli,ale připadá mi,že je taky nějaká divná a nechce se mi to připisovat jen pubertě,,už 2-3 roky je strašně drzá,výbušná,,to byla vždy,ted začala trochu chodit za školu,jen peníze by chtěla a vymýšlí si,na co vše to potřebuje,,u ní je to snad spíš na hadrymšminky,,ale má tendence manipulovat s lidma,,s náma rodičema,píše si 5 klukama naráza a asi by od každýho chtěla lásku,anebo aspon oddannost v kamarádství,nevím jak to nazvat,,,s jedním chodí 2 roky,,,sobec,zlej,omezuje jí,párkrát i nafackoval,,,ale strašně jí prej miluje,ona jeho taky,ale našla si kluka tady od nás vedle,,,ten má rád hip,pop,nebo co,,poslouchá ted doma takový ty vyhulený písničky,s ním taky chodí,,ale s tamtím se nerozešla a ještě si domlopuvá rande s jinýma ,,tak nevím,bere něco,nebo co?jednou hulila,,prý to zkusila,,já si zažila peklo se synem,,nechci to už zažít,,nevím codělat,,když jí řeknem,že půjdem s psychologovi,tak je hysterická,křičí,že nikam nepude,že nás zabije,že utečemže radši pude do pastáku,,přitom my jí nic neděláme,nebijeme jí,,nic,jen chceme,aby si plnila své povinnosti,,jen podotknu,že manžel jí celou dobu vše dovolil,odpustil,toleroval,chápal,,nepotrestal za nic a já neudělala nic,protože jsem neměla šanci,,ted muž vídí,že chybil,,,poradte,,Ala.

Odpověděl:
Dobrý den, to, zda jsou za chováním vaší šestnáctileté dcery nějaké drogy nebo jsou to projevy dospívání, vám takto na dálku nikdo zodpovědně neřekne. Nicméně rozumím tomu, že vás to s ohledem na předchozí zkušenosti se synem velice trápí a bojíte se, abyste něco nezanedbala. Vaše dcera návštěvu poradny odmítá a asi by nebylo nejmoudřejší pro začátek ji do toho nutit za každou cenu. Každopádně se můžete zajít nejdříve poradit vy, doporučovala bych např. Poradnu pro rodinu a mezilidské vztahy, které jsou ve většině větších měst. Určitě tam budete mít více prostoru probrat své obavy a problematické chování dcery, než tady na internetu. Ideální by bylo, kdybyste tam vyrazili společně s manželem. Puberta dětí mnohdy bývá pro rodiče náročné období, i když tam nefigurují drogy. Přeji hodně sil a trpělivosti.