kamarád a pervitin
lukáš
Dobrý den, drogy jedno dobu sem si myselel, že neodmyslitelně patří k životu, ale vždycky sem rozlišoval. Nikdy bych neužil drogy typu: heroin, pervitin apod., prostě drogy, které se většinou aplikují injekčně a zpusobují velmi silnou závislost. Mam kamaráda ale vždycky jsme oba, když už brali drogy, tak jenom takového typu jako kaktusy lophora williamsi, nebo mochomůrky apod. a ještě orpavdu velmi výjímečně maximálně 2 krát do roka, právě proto aby se zamzilo jakkékoliv závislosti. Ale před pár dny mi napsal, že by chtěĺ zkusit pervitin, jestli bych nechtěl, samozřejmě sem mu řek, že ne tyhle drogy nesnášim už kvuli tomu kolika lidem zničili život, zkoušel sem mu to rozmluvit, ale nejspíš asi bez úspěchu neznáte nějaký dobrý způsob jak někomu něco takového rozmluvit a ještě bych se chtěl zeptat jak rtychle vzniká závist na pervitinu. Děkuju za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, nějak se nám dotazy nakupily a nestíháme odpovídat v takových časových limitech, jak bychom se představovali. Myslím, že jste se ke kamarádově nápadu zkusit pervitin postavil velice rozumně, skutečně je to droga s výrazným rizikem a není potřeba pokoušet úplně všechno. Samozřejmě, že experimenty s halucinogeny, byť občasné, jak je popisujete, mají také svá rizika, především potenciální rozvoj psychických potíží. Pervitin dokáže také způsobit psychické potíže až po závažné komplikace typu toxické psychózy a je určitě rizikovější, co se týče rozvoje závislosti. Také je jistě odlišné prostředí, v němž se dají sehnat a také kde se užívají halucinogenní drogy, o nichž píšete, a s jakým prostředím je spojen pervitin. Bohužel žádný zázračný návod, jak rozmluvit kamarádovi zkoušení pervitinu, není. Jak píšete, rozmluvit jste se mu to s ohledem na možná rizika již pokoušel, ale nevíte, jakou to mělo odezvu. Myslím, že víc než mu opakovaně připomenout rizika, Vám asi nezbývá. Pokud se rozhodne do experimentu jít, tak s tím mnoho neuděláme, je to jeho volba, ale měl by být připraven nést všechny následky. Co se týče rychlosti vzniku závislosti na pervitinu, je to velice individuální, u někoho je poměrně dlouhá fáze rekreačního užívání, které až po řadě měsíců nebo i let přejde v intenzivní užívání, někdo začne velmi rychle brát pervitin pravidelně a často a po pár týdnech se může dostat do stejných potíží jako jiný za rok. Když byste potřeboval vědět něco dalšího či nějaké podrobnosti, napište. Zatím přeji hodně štěstí.