info
máma
Dobrý den.Můj syn už vyzkoušel marihuanu,něco čichal a teď jsem viděla jeho ruku,tak si i něco píchá.Je dospělý,nebydlí se mnou a odmítá se mnou o drogách mluvit o tom někam jít už vůbec. Chtěla bych vědět nějaké informace o komunitách,kde se léčí z těchto závislostí .A jak se synem vůbec navázat na toto řeč. Jsme z Vysočiny. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, informace o komunitách najdete na stránkách www.terapeutickekomunity.org. Najdete tam odkazy na některé certifikované komunity. Máte plnoletého syna, který s Vámi nebydlí. Odmítá se s Vámi bavit o drogách. Ale víte, že užíval mariahuanu, čichal a podle v pichů odhadujete, že užívá i něco dalšího. Máte o něj strach, ale nedaří se Vám s ním na toto téma bavit. Je jenom na Vašem synovi, jestli chce nebo nechce užívat drogy. Vy mu v tom nemůžete nijak zabránit. Na druhou stranu mu můžete říct, že Vám na něm záleží, že jste zmatená, máte o něj strach a ráda byste mu pomohla, kdyby chtěl přestat. Zkuste se při tom vyhnout vyčítání a ultimátům - ty situaci neřeší. Místo toho mluvte o sobě a svých pocitech. Rozhodnutí, jestli bude brát ale nechte na něm. Aby pro Vás oba byla situace příjemnější, můžete se domluvit na pravidlech, za jakých se budete stýkat - např. že ho ráda uvidíte každou neděli na oběd, ale že mu nebudete dávat peníze apod. A kdybyste si s tím nevěděla rady, nebojte se obrátit na poradnu pro rodiče a blízké těch, kteří užívají drogy. Věřím tomu, že rodina je propojený systém. A tak možná tím, že změníte svoje chování k synovi, ovlivníte i jeho. Nečekejte však žádná rychlá řešení a zázraky. Boj s drogami je běh na dlouhou trať. Psala jste, že jste z Vysočiny. Ale nevěděla jsem, který okres. Přeci jen je takových zařízení na Vysočině víc. Tady jsou tedy 4 kontakty na Kontaktní centra, která poskytují služby uživatelům drog, ale i jejich rodinám a blízkým, stačí tam zavolat a domluvit si schůzku, služby jsou bezplatné a lze je využít i anonymně. 1. Jihlava, Centrum U Větrníku; Kontaktní centrum, Oblastní charita Jihlava; U Větrníku 17, Jihlava, 586 01 telefon: 567 310 987, Mgr. Petra Pilná, http://www.jihlava.cz/charita 2. Bystřice nad Pernštejnem, Nadosah (Centrum prevence); Kontaktní centrum, Masarykovo náměstí 299, Bystřice nad Pernštejnem, 593 01; telefon: 566 550 128, Mgr. Martina Benešová, http://www.zdar.caritas.cz 3. Žďár nad Sázavou, Kontaktní nízkoprahové centrum Spektrum; Kontaktní centrum, Žižkova 8, Žďár nad Sázavou, 591 01; telefon: 566 620 098, Bc. Pavel Beneš, http://www.spektrum.kolping.cz 4. Třebíč, Kontaktní centrum NOE víceúčelové regionální zařízení pro problematiku drog; Kontaktní centrum Diecézní charita Brno, Hybešova 10, Třebíč, 674 01; telefon: 568 840 688, Mgr. Ivo Vítek, http://www.kcentrumnoe.cz Kdybyste nepochodila, ozvěte se. S pozdravem, Gabriela Koryntová.