koka
lori
dobry den, dakujem vam velmi pekne za vasu odpoved a za vas zaujem. pytate sa ci to moj priatel vidi rovnako a ake ma dovody ze vlastne nechce pokracovat v tomto v podstate prijemnom sposobe zivota,takze vidi to rovnako a poziadal ma o pomoc,doslova chce aby som travila kazdu volnu chvilku snim a strazila ho ,niekedy ma to zatazuje lebo v podstate nemam ziadny volny cas pre seba a pre moju 6 rocnu dceru,casto musim vyuzit opatrovatelku len preto aby som ho nenechala sameho. milujem ho .ale niekedy ma to unavuje,zaroven ho vsak nechcem stratit a urcite nechcem aby sa vratil k droge tak ako predtym. jeho dovody prestat s kokainom? prvy krat bol na tom velmi zle , v podstate nevedel kedy prestat,akonahle davka vyprsala,uzil dalsiu,takto dokazal ist aj 3 dni v kuse az do totalneho fyzickeho vycerpania,kedze nema financne problemy lepi sa na neho kopu kamaratov,predoze vedia,ze ak nieco kupi vzdy je aj pre nich dost,neustale ho vyhladavaju a provokuju,teraz je to uz dva tyzdne co abstinuje,zatial odolal vsetkym provokaciam. dalsi dovod je ,ze ma 8 rocneho syna a urcite nechce byt ani jemu ani mojej dcere prikladom k tomu co si moze niekto dovolit,ak ma na to financne ,v podstate bez nasledkov. a este jedna vec vzdy to zacina rovnako, scenar je v podstate vzdy rovnaky k obedu flasa sampusu neskor kava a whisky ,niekolko poharikov nasleduje gintonic s kamaratmi v nejakom podniku a vzapati droga takto idu vlastne od obeda az do nasledujuceho rana,na druhy den ma cely den depresiu,strach ,.pocity viny. inak pije skor velmi malo sem tam k veceri vypijeme flasu sampanskeho inak v podstate nic,chcem vediet,je v tomto pripade alkohol spustacom? preco ked je so mnou,dokaze sa kontrolovat,vypijeme dve flase a nic? a ked je sam ma to uplne iny priebeh? ked sme na diskoteke,vypije niekedy 4-5 gin tonicov a ked poviem ideme domov -ideme domov bez nejakych dalsich komplikacii,akonahle je sam staci jeden poharik..je v tomto pripade vhodna uplna abstinencia? aj ked je so mnou? pretoze mne alkohol v malej miere chuti a bavi ma obcas si nieco vypit,neviem to dobre definovat,urcite nie som alkoholicka,som uplne normalny clovek,skor dost obycajny.a este jedna vec,navrhovala som mu ze vyhladame pomoc,mame kontakt,ale zatial nechce,vravi ze je to zbytocne,ze zatial to ma pod kontrolou,ale ked je na droge ,hovori ze je vystraseny a ze sa nikdy nechce vratit k tomu ako bol na tom predtym,takze zatial ho nenutim,rozhodli sme sa pockat,ale velmi potrebujem aj odborny nazor,tak vam dakujem za vasu odpoved.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, děkuju za důvěru, kterou v naši poradnu máte. Velmi pěkně jste popsala, co se děje před tím, než přítel užije dávku kokainu. A celkem logicky Vás napadlo, že je pro něj alkohol spouštěč. A to nejspíš je. Zatím však nefunguje tak spolehlivě, aby když se napije s Vámi, od Vás utekl a jel si koupit kokain. Odhaduji, že těch spouštěčů, bude víc. A nejspíš mezi nimi budou i zmiňovaní "kamarádi". Kdyby se přítel opravdu vážně pokoušel abstinovat, doporučila bych mu držet se stranou od "kamarádů", v případě, že se s nimi uvidí, měl by se vyhnout alkoholu. Ale také bych mu doporučila najít si terapeuta, se kterým by se mohl podívat třeba na to, co ho vlastně ke kokainu táhne, co ho na něm baví, a naopak, co mu vadí, proč má pak výčitky, strach a pocit viny. Chápu, že se mu vyhledávat odborníka nechce - možná se stydí, chtěl by to zvládnout sám apod. Ale na základě naší praxe to nemůžu než doporučit. V tuhle chvíli se mu snažíte pomoct tím, že s ním trávíte skoro všechen čas a hlídáte ho. Ale je jasné, že to takhle nemůže být pořád. Po čase by nejspíš začalo být nepříjemné jak Vám, tak příteli. A možná už v tuhle chvíli si přítel uvědomuje, jak moc Vás zaměstnává. Navíc tím zanedbáváte sebe samotnou i svou dceru. Zkuste se tedy domluvit na nějakých pravidlech, jak a za jakých podmínek spolu budete fungovat - třeba jak dlouho ho budete takhle hlídat, co se stane, když ho neuhlídáte, co budete dělat Vy, co on, co bude potom ... A kdybyste si s tím nevěděla rady, opravdu se nebojte osobně vyhledat odbornou pomoc. Držím palce Vám i Vašemu příteli. S pozdravem, Gabriela Koryntová.