Dobrý den. Po cca 8smi letech braní drog (téměř celou dobu intenzivně marihuana), experimenty se všemi dostupnými drogami. Před dvěmi a půl lety asi půlroční užívání pervitinu a poslední dva roky velmi intenzivní užívání alkoholu (cca 50 piv týdně). Poté jsem se odstěhoval do Brna, kde jsem začal abstinovat. Denně jsem cvičil jógu, četl, vedl si deník. Chodil po brigádách, ale žádné stálé místo jsem si nenašel. Zruba po půl roce jsem potkal kamaráda se kterým jsem měl marihuanu. Dalších asi 10 dní jsem cítil silné bažení po marihuaně, ale přešlo.. poté jsem se přihlásil na kurz, přičemž nyní jsem asi dva dny před zkouškama šel do hospody. Najednou jsem si to povolil - zlávštní... No a tam si dal šest piv, vykouřil krabičku cigaret a vypil spoustu konopného másla. Díky vysoké dávce másla jsem se probudil asi až za 30 hodin... zkoušky jsem neudělal...cítím jakoby se prolomila hranice mezi abstinencí a pitím. Jakoby najednou to nebylo tak zlé jak jsem si neustále říkal - alkohol je peklo, alkohol je peklo. Vím, že to je klasický případ relapsu, který se podcení, protože se "až tak nic nestalo" a tím to jde do pekla... mám chuť jít za přáteli, kterým jsem se celé abstinenční období vyhýbal. Jakobych si říkal, že není nic hrozného jít za nimi. Ale asi to je skritá motivace jak jít pít... Říkám si také - ještě jednou bych se mohl napít, mohl bych si vybrat nějaký slunečněnší den, sluníčka jsem si na pivu neužil a bylo tak krásné... ale vím, že to jsou jen výmluvy... nebo nevím..... Vím, že v Brně jsem anonymní alkoholici, tak jsem si říkal, zda by mně nepomohlo tam mezi ně jít... Z dob pití jsem hodně zadluženej (nyní mě drží rodiče), ale říkal jsem si že třeba je možnost navštívit zadarmo nějakýho terapeuta v Brně - nevíte o nějakým, kterýho by jste mi doporučili Vy? A o čem takové sezení je? To můžu mít i s psychologem, třeba hoďku sezení zadarmo? :-) Jsem rád, že jsem Vám to mohl napsat.... Díky.

Odpověděl:
Dobrý den, z vašeho dotazu mi spousta věcí není úplně jasná, nicméně jsem vám telefonicky předjednal kontakt s kolegy z Doléčovacího centra v Brně. Pokud tohoto kontaktu využijete, odkažte se na mě a na naší poradnu. Nemohu vám sice zaručit, že se stanete klientem doléčovacího centra, protože mám málo informací na to, abych posoudil, jestli je to pro vás vhodné zařízení. Pokud vás však nevezmou do DC, jistě vám doporučí zařízení, které pro vás vhodné je. Zde je kontakt: DC Jamtana Brno Doléčovací centrum Podané ruce Francouzská 36 602 00 Brno Telefon: 545 246 690 jamtana@podaneruce.cz www.podaneruce.cz Hodně štěstí. TN