nebezpečnost drog
tess
Dobrý den, mám takový dotaz..chtěla jsem se zeptat jestli jsou drogy opravdu tak nebezpečné jak jsou prezentované. Například já nekouřím ani nepiju (vůbec), ale zato si občas něco dám asi v těchto intervalech ( LSD - jednou za půl roku, extáze - jednou za dva měsíce, pervitin - jednou, dvakrát do měsíce) o víkendech si občas dám i jointa, nemám s drogami žádné problémy, beru to jen jako zábavu s přáteli jednou za čas. Našla jsem dokonce na zahraničních stránkách jakýsi žebříček drog srovnaných podle nebezpečnosti, vypočítaných podle fyzické nebezpečnosti, psychické, sociální...atd..na prvních místech byli samozřejmě heroin a kokain..ale hned pod nimi alkohol a tabák...například extáze byla až hluboko pod nimi....jediné co mě tedy trápí jsou výčitk svědomí, že dělám něco nelegálního a že drogy jsou špatné, ale když se zamyslím nad tím jestli si opravdu ničím tolik tělo oproti lidem co denně vykouří krabičku cigaret, zajdou na pár piv a o víkendu teda v kuse chlastaj....tak mi přijde, že moje tělo rozhodně není vystaveno takové zátěži a že mi hrozí mnohem menší nebezpečí nějakých následků....Je teda i takovéto příležitostné užívání drog nebezpečné?nebo by se to dalo srovat s normou mladých lidí (co bežně pijou a kouří)...budemeli počítat i s faktorem, že všichni kuřáci jsou závislí a alkoholiků je taky nespočet....kdežto já nejsem závislá ani na jedné ze jmenovaných drog, jelikož je neužívám pravidelně..

Odpověděl:
Dobrý den, chtělo by se říci, že při frekvenci užívání, kterou uvádíte nejste ohrožená tolik, jako někdo, kdo pravidelně pije, kouří apod. Tak jednoduché to ale není. Kdykoli si dáte jakoukoli z vámi uvedených drog, nemůžete si být jistá složením vaší dávky a nemůžete s jistotou předvídat účinek. Všechny drogy, které jste uvedla (snad s vyjímkou THC), vás mohou přímo či nepřímo ohrozit na životě i po jednorázovém užití. Tato rizika se dají více i méně úspěšně minimalizovat, ale nedají se zcela eliminovat. Nemalé riziko je rozvoj závisloti. Toto riziko si sice nepřipouštíte, ale ujišťuji vás, že všichni mí klienti si přesně touto fází prošli v minulosti také a některým vydržela velmi dlouho. Další riziko je spojeno s tím, že drogy, které užíváte jsou nelegální, což může mít za následek konflikt se zákonem, popř. s lidmi zapletenými do trestné činnosti. Kdybychom se detailně věnovali jednotlivým drogám, mohli bychom ve výčtu rizik pokračovat, ale myslím, že to není třeba. Závěrem: Každá návyková látka má svá rizika. Netroufnu si porovnat, jestli riskujete víc nebo méně, než ti, kdo pijí a kouří. U vás to záleží víc na štěstí a opatrnosti. Přál bych vám, abyste vážila vaše další kroky tak, abyste se jednou nestala naší klientkou ;-). Hezký den. TN