Linda
Ahoj, chci se zeptat, která z drog je horší, jestli kokain nebo extáze. A na které z drog je prokázáno, že člověk mluví pravdu. 4etla jsem, že některé drogy se dříve používaly jako nástroj na pravdomluvnost. Díky

Odpověděl: Uživatel Testovací
Zdravím, úplně nerozumím tomu, proč se ptáte na poměr škodlivosti mezi těmito dvěma látkami? Je těžké něco takového obecně posuzovat, vždy se totiž setkáte s různě kvalitní drogou. Obě drogy jsou však označovány jako "tvrdé," míra rizika u extáze je střední, u kokainu je střední až vysoká. Míra rizika se v podstatě zaměřuje na rizikovost té určité drogy z hlediska pravděpodobnosti vzniku závislosti, zdravotních komplikací (tělesných i duševních), atp. Důležité je i to, že na kokainu vzniká mnohem silnější psychická závislost než na extázi. K Vaší druhé otázce: žádná droga nemá účinek pravdomluvnosti. V rámci různých organizací bylo v minulosti experimentováno s řadou látek (v rámci výslechu apod.), žádná však neprokázala požadovaný efekt pravdomluvnosti. Sérum pravdy nalezeno doposud nebylo, využívání takových látek při výslechu je dnes považováno za mučení. V minulosti se experimentovalo s těmito látkami především: MDMA a barbituráty Amytal nebo Amobarbital a Pentotal sodný nebo Thiopental.