Co dělat s nezletilým
Jana
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak bych měla postupovat, když testy odhalily, že syn, kterému nebylo ještě 18 let, bere marihuanu a pervitin. Myslíte, že pomůže ambulatní léčba nebo je vhodnější léčebna? Syn zřejmě ještě není plně závislý, nejspíš s tím začíná, přesto dost změnil chování a občas není schopen dodržet své sliby (např. včasný příchod domů). Máte zkušenost s tím, zda se dítě, pokud ho nechám zavčít do léčebny, vzpamatuje a uzná, že to bylo pro jeho dobro nebo ho definitivně ztratím? Děkuji

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, po přečtení Vašeho dotazu mám pocit, že Vás musím trochu "brzdit". I když chápu, že jako rodič máte obavy a chcete situaci co nejrychleji vyřešit. Ale právě proto, že se hraje o Vašeho syna bych doporučil, se tomu celému trochu více věnovat. Nevím, podle čeho usuzujete, že syn začíná být závislý. Jednorázové testování prokáže pouze to, že určitou dobu před testem byla droga užita. Neříká ale nic o tom, zda byla užívána pravidelně předtím, anebo zda bude užívána i nadále. Klidně mohlo jít o experimentování. V takovém případě je podle mě zavření do léčebny zcela nepřiměřené. Občasné nedodržování slibů v tomto věku (zejména příchody) také nemusí s drogami vůbec nijak souviset. Není to nic vzácného. Předchozí řádky však prosím neberte tak, že to celé bagatelizuji. Mám velmi málo informací. Napište mi prosím odkud jste a já Vás někam odkáži. Někam, kde to celé budete moci probrat a vymyslet co s tím. Vidím mnohem více možných řešení, než jenom léčebnu. Přeji hezký den. TH