ad)Kokain v krvi
Havlinka
Hezký den Báro, docela chápu Vaši reakci i jsem ji čekala. Nemusíte se však obávat, že bych spadla do nějakých potíží apod. Ptáte se proč kokain? Než jsem otěhotněla, tak jsem užívala tak 1x za 2 měsíce extázi, asi půl až 1 tabletu za večer na párty. Nikdy se mi nestalo, že bych byla závislá. Prostě se člověk vždy nějak odreagoval od všedních starostí, také jsem kouřila a pila. Po otěhotnění vše ustalo, nikdy mě nenapadlo, že bych v tom pokračovala. Akorát jsem už rok a půl doma, nikde jsem nebyla a v červnu chceme s manželem (je na tom stejně jako já co se týká drog) jít se pobavit po dlouhé době. Protože nechci pít ani brát extázi, rozhodli jsme se pro malé množství kokainu, protože je právě v krvi jen 24hodin. Malého nakojím třeba až za dva dny, už bude mít 10měsíců, tak zvládne i umělé mlíčko :). Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu Vaše pohnutky a rozumím tomu, že se chcete jít pobavit po roce a půl, co jste tuto možnost neměla. Jen mě stále napadá, že kokain je z hlediska psychické závislosti skutečně dost riziková droga a že jsou jistě i jiné možnosti, jak čas k zábavě využít. Píšete, že jste v minulosti rekreačně užívala extázi a že jste na ní nebyla závislá, nicméně kokain je přece jen něco jiného a nyní jste také v jiné situaci než předtím. Netvrdím, že se nutně musíte dostat do nějakých potíží, ale nedá se spoléhat na to, že se tak nestane. Kokain nejenže může způsobit psychické problémy a je u něj velké riziko rozvoje závislosti, ale také samozřejmě patří mezi nelegální drogy, takže se dostáváte do potenciálních potíží i s ohledem na to. Vzhledem k tomu, že máte 10měsíční děťátko, tak se mi to nejeví jako zrovna zodpovědné. Je to samozřejmě Vaše rozhodnutí, ale je potřeba vědět, že rizika tu jsou.