Dana
Dobrý den, potřebuji poradit: přítel užívá pervitin, neužívá jej každý den, ale myslím si, že často, selhává profesně a jeho nálady se také odrážejí v našem vztahu dosti výrazně.. Poslední dobou to hodně vyvrcholilo...Říkám si, že od takového člověka "ruce pryč", ale na druhou stranu jsem zatím jeho partnerka měla bych mu pomoct, nemyslíte? Zároveň piko užívá i jeho sestra s přítelem, kromě mě nikdo nic netuší..

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, osobně nevidím žádný důvod, proč by jste se měla stydět za to, že nevíte jak situaci vyřešit. Celé je to poněkud složité a pro Vás to musí být i velmi vyčerpávající. Navíc si myslím, že jako partnerka nemusíte pomáhat za každou cenu. V takto složitém systému, kdy bere i přítelova sestra a její partner, na sebe berete téměř nemožný úkol... Ve skryté poznámce kladete několik otázek, na které není jednoznačná odpověď. Může to pomoci, ale také nemusí. Asi nejlepší rada, kterou mám, je vyhledání odborné pomoci. Najít si někoho, kdo Vám bude moci věnovat čas a pomůže Vám se v problému více zorientovat a najít pro Vás optimální řešení. Internet není v tomto případě zrovna efektivní. Koukněte na http://www.drogy-info.cz/index.php/map/ a zkuste nějaké kontaktní centrum ve Vašem okolí. Mohou Vám pomoci, případně Vás někam odkáží. Anebo napište odkud jste a já Vám něco najdu sám. Ještě jedna malá rada - pro případ, že je pro Vás nepřijatelné obrátit se osobně na nějakou pomoc. Stanovte si prosím hranici, za kterou přítele nenecháte jít a seznamte ho s ní. Včetně toho, co se stane, když ji překročí. Pak si ale hlídejte, zda ji neposunujete a přítele všelijak neomlovouváte. Pokud Vás cokoli dalšího napadane, napište. Přeji hezký den. TH