kokain a antibiotika v počátku (1-3 týden) těhotenství
liška
Dobrý den, mám dotaz na typ, míru a diagnostiku rizik při užití kokainu (nazálně, 2x, v prvním a druhém/třetím týdnu) a antibiotik Zinnat v prvním a částečně druhém týdnu nerozpoznaného těhotenství? Je v Praze specializovaný lékař/pracoviště, kde mohu případně probrat? Moc děkuji za odpověď, zřejmě od dr. Minaříka...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Do třetího týdne se těhotenství vyvíjí způsobem, kdy buď užití drogy/léků/alkoholu způsobí, že se oplodněné vajíčko vůbec nezahnízdí a dojde k potratu, který nemusíte ani rozpoznat, protože se projeví krvácením zhruba ve stejném termínu, v jakém byste měla menstruaci či mírně opožděně. Pokud těhotenství přetrvá, tak do cca 17. dne po početí se embryo vyvíjí tak, že pokud by užití drogy poškodilo buňky embrya, jsou poškozené buňky nahrazeny novými a nemělo by dojít k závažnému dopadu. Po tomto termínu už může být užití drogy nebo nevhodným léků rizikové, zvláště pokud by se jednalo o kontinuální užívání. Neznám Váš zdravotní stav, věk, předchozí zkušenosti s drogami... takže konkrétnější rizika by Vám skutečně řekl lékař, takto řpes internet to nedokážeme zhodnotit. Posílám kontakt na MUDr. Bindera a MUDr. Vavřinkovou z FN Motol, kteří se ve své praxi dlouhodobě věnují problematice drog a těhotenství. Můžete se objednat v rámci prenatální poradny na konzultaci (kontakt viz níže). Přeji hodně štěstí a buďte na sebe už teď víc opatrná. Prenatální poradny Gynekologicko porodnické kliniky FN Motol Ambulance se nachází v 5.patře, uzel A Tel.: 224 434 272 (MUDr. Vavřinková, MUDr. Binder) Prenatální poradna pro fyziologická těhotenství probíhá denně od 7.30-15.00 hod., po předchozím telefonickém objednání. Pacientky se do této poradny objednávají v pracovní dny od 14.00-15.00 na výše uvedeném telefonním čísle.