Nevím,jak pomoct?
Annula
Dobrý den,potřebovala bych radu od nějakého odborníka. Bývalý přítel už 9 měsícu šňupe pervitin. Ze začatku jsme s nim často byla v kontaktu a snažila se mu to rozmluvit, to ale nezabralo,tak jsem se obrátila s tímto problémem na jeho rodinu.Vypadalo to slibně,sestra a matka měli zajem mu pomoci,ale potom z ničeho nic se obratily zady. Semnou o tom nemluvi a s přítelem taky ne a předstírají,jako by se nic nedělo.Některý jeho přátele už jsou na detoxu,ale většina ne. Jeden čas sam od sebe řikal,že by chtěl jit se lečit,tak jsem mu domlouvala schuzku v k-centru,ale samozřejmně tam semnou nešel.Čím dal ,tím víc se odemě oddaluje a traví čas s partou na bytech.Chtěla bych mu pomoct, ale už opravdu nevim jak, je plnoletý,takže dobře vím, že to je jen na něm. A taky moc dobře vím, že pokud nebude chtít přestat sám, tak ho nedonutim.Jak bych mu mohla ještě pomoct? Opravdu mě to moc trapí a budud rada za jakoukoliv odpověd,děkuju předem.Anička

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Popisujete, že Váš bývalý přítel řadu měsíců bere pervitin, přestože jste se pokoušela mu pomoci, mluvit s ním, být s ním v kontaktu, kontaktovala jste i jeho rodinu, tak se situace nemění. Dokonce jste mu i domluvila schůzku v K-Centru, kam nakonec nedorazil. Myslím, že jste v tuto chvíli vyčerpala všechny možnosti, které jste měla a pokud přítel nebude chtít sám něco změnit, tak se Vám to v tuto chvíli nepodaří zvrátit. V tuto chvíli by asi bylo nejlepší mu pouze sdělit, že pokud by potřeboval pomoc, takže se na Vás může obrátit a ponechat ho svému osudu. Pokud spolu již nejste v partnerském vztahu, nebydlíte spolu, on tráví stále více času s partou lidí, kteří také berou drogy a na Vaši snahu o pomoc zjevně nereaguje, asi bych se přestala vyčerpávat tím, že se budete stále snažit s tím něco dělat a pokusila bych se zaměřit na sebe. Vy v tuto chvíli potřebujete také odpočinek a klid. Věřte, že jste udělala, co jste mohla a víc mu v tuto chvíli pomoci nemůžete. Je to již pouze na něm a na jeho rozhodnutí. Držím palce.