výhružky
rodič
Dobrý den. Co máme dělat se synem, který si pravděpodobě píchá a doma vykřikuje, ať všichni chcípnem a potom, že spáchá sebevraždu. Trápí nás už pomalu rok, snažili jsme se mu ze všech sil pomoci, ale už nám docházejí síly. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to skutečně obtížná situace. Bohužel nepíšete, zda je syn plnoletý nebo ne, tam se pak možnosti dost různí, také nevím, zda jste již vyhledali nějakou odbornou pomoc. Asi by bylo v tuto chvíli na místě se o situaci poradit s někým z odborníků, kteří pracují s rodinami drogově závislých, měli byste možnost vše probrat, získat potřebnou podporu a informace, jak by bylo možné s tím vším naložit dál. Také je možné využít i právního poradenství, pokud je syn dospělý, dá se samozřejmě uvažovat o tom, že byste mu dál neumožnili u vás bydlet. Někdy bohužel pomohou až velmi razantní řešení, aby si člověk, který bere drogy, uvědomil, že se situací je potřeba něco dělat. Dokud bydlí doma, vy se mu snažíte pomoci, tak je možné, že toho bude nadále pouze zneužívat a nebude mít motivaci nic měnit... Vím, že to zní možná pro vás tvrdě a nepředstavitelně, je to samozřejme pouze jedna z možností a jak už jsem psala, asi by bylo teď nejlepší se o tom poradit s odborníky. Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám zkusila najít nějaké vhodné zařízení, kam byste se mohli obrátit a pokud byste chtěli využít bezplatnou právní pomoc, mohu Vám také poskytnout kontakt. Zatím držím palce.