XXX
Dobrý den, předem chci poděkovat Báře Orlíkové, sice jsem kontakty nevyužila, ale už její odpovědi mi velmi pomohly. V abstinaci pokračuji, jsem čistá už +- 3 týdny, je to pro mě jako rok, ale děsně si to užívám... Před dvěma dny jsem si všimla mírného otoku nad zápěstím, dnes už mám v celé oblasti zápěstí naběhlé žíly a cítím takový tlak, či tupou bolest. Naposled jsem si šlehala zhruba na začátku února, ale ne u zápěstí. Do této žíly jsem si dávala tak všehovšudy 3x až 4x, když jsem už neměla kam jinam a je to dost dávno. Ke konci jsem už jen pedro kouřila, vyjímečně si dala čáru a ještě vyjímečněji použila jehlu. Je možné, že by se až teď , když už jsem se na vše vykašlala, projevil nějaký zánět? Je možné že by to mělo souvislost s fetem nebo je to spíš náhoda a shoda okolností? Předem moc díky za odpověď !!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Blahopřeji ke třem týdnům abstinence, jen bych možná přece jen na Vašem místě stejně nějakou odbornou podporu využila, abyste se cítila jistější. I když teď neberete, nastanou jistě situace, ve kterých se nebudete cítit dobře a budete mít chuť si znovu dát. Období kolem cca 2 měsíců abstinence se považuje za rizikové z hlediska možného relapsu, člověk už má pocit, že to přece zvládá a že se vlastně nemusí nic stát, když si teď jednou dá... a jede v tom znovu. Samozřejmě rizikové jsou i různé zátěžové, stresové situace, setkání s lidmi, kteří berou, bez ohledu na to, jak dlouho neberete. Je dobré mít zmapované, co by pro vás mohlo tím rizikem být a pokud možno se mu vyhnout. Kontakt na Denní stacionář jsem Vám dávala, myslím, že nějaké individuální poradenství v rámci tohoto zařízení by Vám mohlo pomoci se v tom cítit víc stabilně. Ohledně Vašeho dotazu na zdravotní potíže - těžko se cokoli diagnostikuje takto přes internet, ale skorem to vypadá na zánět žil, doporučila bych Vám vyrazit k doktorovi. Zda to má nebo nemá souvislost s injekčním užíváním, nedokážu posoudit.