alkohol
fikus
Dobry den!mam manzela(35let),ktery vypije denne alespon 5 piv (10st.),nekdy kdyz treba pracuje na zahrade cely den,tak jich vypije i vic.tvrdi,ze ma velkou zizen a ze se nicim jinym nenapije a ze vypit za cely den vic piv nic neni..mam strach,ze je alkoholik,ktery by s tim mel neco delat.on to sam priznava,ze pije vic,ale rozhodne s tim nic nedela.sice se neopiji,ale myslim ze uz take hodne vydrzi,sice chodi pravidelne do prace(dela ridice,takze v praci si nedovoli pit),hodne cvici ,protoze se musi udrzovat ve fyzicke kondici kvuli praci,nebije mne a o nase 2 male deti se stara dobre,avsak kdyz jde z prace,tak se vetsinou stavi aspon na hodinu v hospode,aby si dal sva piva a pak si da jeste i doma.takze jich skutecne vypije denne cca 5.prosim poradte,jde o zavislost,se kterou by bylo potreba neco delat?mam strach,ze se to bude zhorsovat.predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím, Vašemu znepokojení se nedivím. Avšak na otázku, zda se jedná o závislost, se kterou je potřeba něco dělat Vám nedokáži odpovědět. To je otázka především pro Vašeho manžela a pro Vás. Pokud jde o závislost na alkoholu, existuje celá řada definic, užívá se i mnoho termínů. Osobně se mi libí definice, že závislý přestává za drogu platit pouze penězi. Začíná zanedbávat staré zájmy, práci, přátele, rodinu. Objevují se zdravotní problémy. Jak je/jste na tom v těchto ohledech? Když přeženu - není to tedy pouze o počtu piv a jejich obsahu alkoholu. I když jedním ze znaků závislosti je zvyšující se množství a frekvence užívání. Tak aby za chvíli nebylo z pěti piv šest, sedm.... Píšete, že manžel problém nevidí. To tak často bývá i u alkoholiků, jejichž okolí již problémy zaznamenalo. Jestli to tak je, či není, Vám však nedokáži odpovědět. Nicméně máte právo říci, že pro Vás určité množství alkoholu již problémem je. Kolik to je, víte pouze Vy sama. Pokud je manžel na Vaší hranici, či za ní, určitě s ním o tom komunikujte a případně trvejte i na nějakých opatřeních. Pokud je potřeba ještě něco objasnit, znovu napište. Přeji hezký den. TH