matka ktera ma dite a bere drogy
petra
Dobry vecer prosim Vás chtela bych se vas zeptat co se muze stat kdyz zena ma dite a bere pervitin ale dejme tomu tak 2krat do tydne a nechybi ji to jako ze neni zavisla.tak jestli ji muzou vzit detatko nebo neco takoveho predem dekuji za odpoved .petra

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den, Nejsem si úplně jistý, že pokud se užívá 2x do týdne, tak o nic nejde - to už je dle mého názoru docela dost. Hlavně, pokud to někdo (kdokoli)zjistí, může to nahlásit Policii nebo sociálnímu úřadu a oni jsou povinni toto proštetřit. Riziko toho, že o dítě taková matka může přijít je velké. Nicméně, většinou se to hned neřeší odejmutím dítěte. Obvykle se dítě svěří do péče někomu blízkému z příbuzenstva - zpravidla prarodičům dítěte, či strýcům/tetám. Matka se pak musí testovat na drogy, chodit na konzultace s odborníky na drogovou problematiku. Nejde o to, jestli je závislá či nikoli. Užívání nelegálních drog rodiči, je bráno podle zákona jako společensky velmi nebezpečné (není divu).Postupy "sociálek" se většinou liší podle závažnosti problému, také může hrát roli osobnost "sociálky" - některé jsou zkrátka přísnější. Každopádně, pervitin a výchova dítěte, to nejsou zrovna věci, které by mohly být "ruku v ruce"... A.T.