Alkohol a já
Klára
Dobrý den, velmi vás žádám o pomoc. Jsem závislá na alkoholu a nevím, jak z toho kruhu ven. Tisickrát si řeknu, že toho nechám a stejně to zase poruším. Když piju, neznám míru. Nosím si s sebou alkohol do práce, mám hrůzu z toho, že mi dojde doma a nebudu se moci napít. Zatím to nezašlo tak daleko, že bych nebyla schopná pracovat, nebo ráno nevstala, ale....bojím se...mám problém, vím o něm, jenom nevím, jak jej řešit. Zažívám příšerné stavy bezmoci, výčitky svědomí, sebeobviňování, deprese...Chci s tím něco udělat, chci s pitím přestat. Pomozte mi, prosím....

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Z Vašeho dotaz je zřejmé, že s alkoholem skutečně řešíte velký problém. Sama píšete, že jste na alkoholu závislá, pokoušíte se přestat, ale nedaří se to, potřebujete mít alkohol u sebe i v práci, zažíváte mnoho nepříjemných stavů... Napadá mě, že by bylo asi na místě zkusit vyhledat nějakou odbornou pomoc. Nemusí to znamenat nutně léčbu někde v léčebně, existuje řada ambulantních zařízení, kam by bylo možné se zajít poradit, zorientovat se v tom, jaké máte možnosti a jak v tuto chvíli nejlépe postupovat. Když mi napíšete, odkud jste, kolik je Vám let, tak bych Vám mohla doporučit nějaké vhodné zařízení nebo někoho z kolegů, na koho by se bylo možné obrátit. Podle toho, co píšete, si nejsem jistá, zda by se Vám podařilo problém bez odborné pomoci zvládnout... Bylo by fajn ji využít dříve než se situace zkomplikuje natolik, že se dostanete do problémů v zaměstnání, případně do nějakých dalších a jiných... Zatím držím palce.