co to se mnou je?
Dobry den, chtela bych vas poprosit o radu. Poslední dobou si nevim rady s alkoholem, za posledních asi 6 tydnu se vzdycky o vikendu silene opiju, mam okna, vycitky, stydim se vyjit ven ze strachu, ze jsem udelala nekde ostudu a lidi me videli. Jsem byvala uzivatelka pervitinu (cca 2roky), abstinuju rok a pul, od jinych drog (marihuana,lsd ...) dele. Mam za sebou 6 mesicni ambulatni lecbu v dolecovaku, ktery mi moc pomohl. Mam pocit, ze substituuju. Pri posledni akci se kamosi zhulili a ja si rekla, musim mit taky naky stav a tak jsem zacala pit jak duha, pripadam si jak totalni blbka. Je to mozne po tak docela dlouhe dobe bez drog? Anebo se u me zacina projevovat alkoholismus? V rodine je alkoholik otec, kdysi i jeho otec, a bohuzel i tatinek ze strany matky :( Mam z toho celkem strach. A hlavne mam obavy se jit vubec nekam bavit, ze to zas nezvladnu a totalne se opiju . Dnes jsem se rozhodla, ze se alkoholu na peknou dobu nedotknu, ale mam na to ?? Neverim si. Dekuji za odpoved. S pozdravem A.

Odpověděl:
Dobrý den, jsem si téměř jist, že jestli máte za sebou doléčovací centrum, víte sama co se děje. Rizika užívání alkoholu jsou (alespoň v našem pražském doléčováku) velmi častým tématem. Jakmile jste jednou překročila pomyslnou hranici a rozjel se u vás závislostní vzorec, bude pro vás užívání jakékoli návykové látky (a nejen to) vždycky představovat riziko, že opět překročíte "zdravou míru". Doporučuji vám, abyste kontaktovala znovu doléčovací centrum, přišla na konzultaci a pochopitelně alespoň dočasně začala abstinovat. Šlapete po tenkém ledě a je třeba, abyste znovu posílila vaší schopnost vládnout sama sobě. Možná přijdete na to, že abstinence od alkoholu pro vás bude nakonec jednodušším řešením, než pokoužet se o kontrolované pití. Pokud jste chodila k nám, doufám, že se uvidíme. Hodně štěstí. TN