bludny kruh
BABU
Mám bratra alkoholika absolvoval léčení bezuspěchu po spoustě zdravotních potížích uraz mozku a následna epilepsie se u něj střídájí období abstinence a dodržování předepsané léčby a období pití až do doby epileptického záchvatu .Prosím o radu jak mu pomoci k trvalé abstinenci ,nachází se na uzemí naši republiky nějaká odvykací farma pro lidi závislé na alkoholu.Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, je vidět, že máte o bratra starost. Je mu 31 let, užívá alkohol, v souvislosti s tím má řadu zdravotních obtíží (úraz mozku, epilepsie apod.). Střídají se u něj období, kdy abstinuje a dodržuje předepsanou léčbu, s obdobými, kdy pije. Ptáte se nás, jak mu pomoci k trvalé abstinenci. V tuhle chvíli Vám můžu pouze doporučit, abyste si s ním o tomhle všem promluvila - o svých pocitech, obavách. Bez výčitek, ultimát. Stejně tak mu můžete nabídnout pomoc v případě, že by chtěl nastoupit léčbu. V ČR je celá řada léčeben, kam by mohl nastoupit. Dokonce existují i komunity (něco jako ty farmy, které zmiňujete) - např. Bílá Voda (http://www.oblibene.biz/pl.bila.voda/), Škola života u sv.Metoděje (http://www.skolazivotacz.cz) a další. Základem jakékoli podobné léčby je však dobrovolnost - takže to nakonec musíte nechat na bratrovi. I když se Vám to možná nelíbí, Váš bratr je dospělý a má plné právo rozhodnout se, jestli se bude ničit alkoholem, nebo zkusí abstinovat. Vy ho můžete podpořit v krocích směřujících k abstinenci a v případě, že bude dále užívát, můžete si stanovit pravidla, za jakých jste ochotná s ním udržovat kontakt (např. budeme se vídat, jen za střízliva; pomohu Ti, když budeš nastupovat do léčby, ale nebudu Ti dávat peníze; až budeš abstinovat, máš dveře otevřené, v tuhle chvíli je to ale tak a tak,...). Nevím, jestli máte možnost s někým o celé situaci hovořit. Někdy není na škodu si promluvit s odborníkem. Kdybyste stála o kontakt, napište odkud jste. Přeju Vám hodně sil a trpělivosti. S pozdravem, Gabriela Koryntová.