Léčebna nebo doléčovací centrum
Táta
Dobrý den, dospělý syn brzy ukončí výkon trestu. Je to narkoman (pervitin). Má za sebou 36 měsícu dobrovolné abstinence. Byl 3 měsíce v Bohnicích, navázal v Červeném Dvoře a absolvoval program ve výkonu trestu. Puvodně chtěl nastoupit znovu do léčebny nebo do komunity. Nyní se však cítí natolik vnitřně silný a přesvědčený, že by rád zkusil rovnou doléčovací centrum. Mě i jeho by zajímal Váš názor i případný návrh postupu. Děkuji za reakci. 'táta'

Odpověděl:
Dobrý den, obojí je možné. Jistější cesta by zřejmě vedla přes komunitu a já bych jí zřejmě doporučil, ale i Doléčovacím centru by to mohlo fungovat. To záleží na mnoha okolnostech. Ideální by bylo, kdyby váš syn kontaktoval zařízení COKUZ (Centrum pro osoby v konfliktu se zákonem), které pracuje přímo s lidmi ve výkonu trestu, se kterými si pracovníci buďto dopisují nebo se s nimi přímo kontaktují ve věznicích. Ne do všech věznic však mají přístup. S pomocí těchto kolegů by se váš syn mohl dobře rozhodnout, která varianta by pro něj byla lepší. Zde je kontakt na COKUZ. Je to pražské zařízení, pokud jste z jiného regionu, kolegové vás mohou odkázat na obdobné zařízení jinde. Adresa Sokolská 26 120 00 Praha 2 Telefon: +420 271 752 076 Fax: +420 271 752 076 Email: vezeni@sananim.cz GSM: +420 775 766 706 Pro případ, že se syn rozhodne pro Doléčovací centrum, připojuji kontakt na pražské Doléčovací centrum SANANIM, kde pracuji. Můžete zavolat a domluvit se na konkrétnějších podmínkách apod. Adresa Ovčí hájek 2549/64A 158 00 Praha 13 Telefon: +420 251 614 070 +420 251 614 280 Fax: +420 266 315 306 Email: aftercare@sananim.cz Hezký den. TN