Kamarad co zacina s koncem.
Jo5h
Zdravim vsechny rozumny lidi.Nikdy sem nemel nic proti marusce ale kamarad ted zacal ujizdet na pervitinu a rekl bych ze dost.hodne se meni neni jako driv.je mu okolo20 a takhle do toho spad asi pred dvema mesici,kazdopadne si ho vazim a mam ho rad.verim ze v hloubi mysli ma porad rozum.je velice inteligentni. Takze.pokud nekdo muze.poradte mi jak mu pomoct!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nepíšete bohužel moc informací o tom, v jakém jste s kamarádem kontaktu, zda jste s ním o problému mluvil, jaký je jeho postoj, zda má zájem se situací něco dělat... Pokud nemá pocit, že je něco v nepořádku a nemá motivaci své chování měnit, tak je každá rada drahá a možností, jak mu pomoci moc není. Každopádně mu přinejmenším můžte sdělit, že o něj máte obavy a že byste mu rád pomohl, pokud by potřeboval. Je možné mu předat kontakt na naši poradnu, pokud měl zájem, ale jestliže si problém nepřipouští, pak s tím mnoho nenaděláme. Pokud by byl přístupný nějaké domluvě a uvažoval o tom, že by s užíváním drog přestal, tak je možností nepoměrně více, asi by pak bylo na místě doporučení nějaké odborné pomoci (existují kontaktní centra pro uživatele drog, kde by mohl naprosto nezávazně, bezplatně a anonymně využít poradenské služby a zkonzultovat situaci, aniž by ho někdo nutil k nástupu do léčby a pod., ale mohl by si ujasnit, jak na tom je a případně se aspoň dozvědět informace o tom, jak brát drogy tak, aby přinejmenším snížil rizika největších zdravotních potíží). Napište k situaci víc a zkusíme vymyslet, co by se s tím dalo dělat. Zatím přeji hodně štěstí.