jak to zjistit...
polly
Dobrý den..přítel již léta kouří marihuanu,mám k tomu jisté výhrady,ale bohužel nechce stím přestat..poslední dobou mám pocit,že lítá i v něčem jiném...a také jsem se to doslechla od jiných lidí...přítel to popírá...zajímalo by mne jestli jde udělat nějaký test který by to prokázal...jde o to že máme dceru 1.5let a nepřeji si aby dcera sním v případě požívání drog přišla do styku...poslední dobou je dost nezodpovědný a bojím se o dceru...chci tento problém řešit radikálně,ale jak dokázat že skutečně dochází k požívání tvrdých drog...k lékaři a pod.ho nedonutím jít...Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, orientační testy na užití drog, které se provádí z moči, lze zakoupit ve větších lékárnách nebo na internetu. Bohužel, pokud se přítel testu odmítne podrobit, těžko ho k tomu donutíte. Spíše mě napadá, že jste ke svému podezření, že bere další drogy, nejspíše dospěla na základě změn v jeho chování. A pokud se prokazatelně chová nezodpovědně, je to legitimní důvod pro to, abyste trvala na úpravě rodičovského styku, a to bez ohledu na to, jestli drogy bere nebo ne. Můžete např. požadovat, aby se s dcerou stýkal pouze v přítomnosti další osoby (např. prarodiče) ap. Pokud byste situaci chtěla řešit s pomocí právníka, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O. v Praze, která poskytuje bezplatné poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt najdete vpravo na těchto stránkách.